بلاگ

پنج شنبه, 31 خرداد 1397 16:35

معرفی ارز Steem

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
(زمان خواندن: 2 - 4 دقیقه)

در این موضوع توضیحاتی درباره ی ارز Steem داده خواهد شد. در ادامه مطلب هم توضیحاتی درباره ی Steem Dollar و Steem Power داده خواهد شد.

تنها ایرادی که شاید بتوان به SteemIt گرفت این است که یک سری اصطلاحات در کار کردن با آن وجود دارد که شاید برای کاربران عادی گیج کننده باشد. برای نمونه واژه SteemIt نام پلتفرم است، Steem نام ارز دیجیتالی مورد استفاده در این شبکه است و واژه های دیگری مانند Steem Power و Steem Dollar وجود دارد که هر کدام برای خود مفهوم دارند و در استفاده از این شبکه می بایست با این مفاهیم آشنا شوید. بنابراین اگر در نویسندگی چیره دست هستید و می خواهید از هنر خود کسب درآمد کنید، می توانید روش کارکردن با Steem را در ادامه یاد بگیرید.

درباره ارز دیجیتال Steem Dollars (SBD)

ارز دیجیتال Steem اولین بار در طی بیانیه ای در مارس 2016 معرفی شد. تا 4 جولای 2016 ارز Steem و Steemit در حالت آزمایشی بودند. به محض این که پلتفرم (Steemit) به اجرا در آمد به مشارکت کنندگان در این شبکه پرداخت هایی صورت گرفت، قیمت ارز این پلتفرم 1800 درصد رشد کرد و از 0.24 دلار به 4.63 دلار رسید. اگر چه از آن زمان ارز این ارز کم کم کاهش پیدا کرد و به 0.28 دلار رسید. 

این رشد و سقوط یک باره ارزش ارز Steem باعث شد که مردم به این فکر کنند که احتمالا این ارز قابل اطمینان نیست و نمی توان روی رشد آن حساب کرد. در چنین حالتی رسم معمولا بر این است که سازندگان و خریداران اولیه این گونه ارز ها ارزش ارز را با فعالیت های رسانه ای بالا می برند و پس از مدتی با سود زیادی به فروش می رسانند در حالی که پس از این کار ارزش آن ارز مدام سقوط می کند. نتیجه چنین چیزی این می شود که سرمایه گذاران بعدی این نوع ارز ها با کلی سکه که ارزشی ندارد، می مانند. (در زمان انتشار این مطلب قیمت این ارز $3.72 دلار است)

اما پلتفرم Steem در طی چند ماه گذشته به شدت رشد کرده است.

Steem Dollar و Steem Power 

Steem Power : ارزی است که به سیستم قدرت می دهد. این ارز مانند آجری برای ساختن دلار Steem و قدرت Steem است. شما می توانید Steem را خرید و فروش کنید یا به دلار Steem یا قدرت Steem تبدیل کنید. البته اگر قصد نداشته باشید که درآمد های خود در پلتفرم Steemit را نقد کنید نیازی به کار کردن با Steem ندارید.

Steem Dollar : این همان ارز پلتفرم Steem است که با SMD هم شناخته می شود. با ارسال مقداری از این ارز کاربران در این پلتفرم به مطالب منتشر شده امتیاز می دهند. دلیل این که این ارز را دلار Steem یا Steem Dollar می گویند این است که ۱ دلار Steem به معنای مقدار Steem مورد نیاز برای برابر شدن با یک دلار آمریکا است که وابسته به نرخ تبدیل در همان زمان مشخص می شود.

اما بر خلاف خود ارز Steem، نمی توانید دلار Steem را خارج از پلتفرم Steemit استفاده کنید. در ابتدا می بایست دلار های Steem خود را به Steem تبدیل کنید و پس از این کار است که می توانید Steem خود را به بیت کوین یا دلار آمریکا تبدیل کنید.

دلیل این که دلار Steem ساخته شد این است که بنیان گذار آن می خواست که ارزش ارز Steem به نحوی برابر با دلار آمریکا باشد که در این صورت کاربران می توانند به مبادله در در داخل Steemit بپردازند و ترسی از نوسانات نرخ ارز هم نداشته باشند. به این روش اگر بخواهید معامله ای انجام بدید، برای مثال می دانید که 100 دلار Steem یعنی به اندازه 100 دلار آمریکا از ارز Steem و فرقی نمی کند که قیمت هر Steem چقدر باشد.

 
آخرین ویرایش در شنبه, 26 بهمن 1398 09:00
محتوای بیشتر در این بخش: « معرفی ارز Augur معرفی ارز BitShares »

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

درباره پاسارگاد پیمنت

هدف ما در این کارگروه آسان سازی خدمات ارزی در بستری مطمئن می باشد و به همین جهت دو تیم ایران و اتریش شرکت دانش بنیان پاسارگاد دست به دست هم داده و خدمات مالی و اعتباری را برای شما همراهان عزیز به ارمغان آورده اند

شبکه های اجتماعی ما

Search

Ahmad Ahmad  /  Support با کارشناسان ما در واتساپ گفتگو کنید