چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 10 مرداد 1398 15:20

بیت تیوب چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(15 رای‌ها)
(زمان خواندن: 5 - 9 دقیقه)


ARK, ARK چیست؟

بیت تیوب (Bit.Tube) چیست؟


قبلا دی تیوپ وجود داشت که توسط استیمیت  پشتیبانی می شد اما حالا یک پلتفرم انتشار ویدیوی بهتر و بزرگتر وجود دارد که مبتنی بر بلاک چین است و حتی بازار عادلانه تری برای محتوای ویدیویی دارد و این پلتفرم بیت تیوب (Bit.Tube) نام دارد.
این پلتفرم اهداف انگیزه ای کاربران را از طریق IPFS و BitTube Coin که قبلا به عنوان IBPC-Interplanetary Broadcast Coin شناخته شده بود، تحقق می بخشد. در ادامه مفصل در این باره بحث می کنیم.
بیت تیوب یک پلتفرم انتشار ویدیوی غیر متمرکز و تحول آفرین است که قدرت را به تولید کنندگان و بینندگان می دهد. در این پلتفرم راه حل های ارز دیجیتال مانند BitTube تقریبا ادغام شده اند و از طریق آن ایجاد کنندگان ویدیو ها می توانند از طریق محتوای خود پول دربیاورند بدون اینکه برای این کار نیازی به تبلیغات باشد.
پرداختی ها از طریق ارز دیجیتال غیر متمرکز می شوندبلکه پایگاه داده زیربنایی نیز IPFS می باشدکه یک فناوری دفتر کل توزیع شده و غیر متمرکز است. به همین خاطر هیچ سرور متمرکزی وجود ندارد که داده های ویدیوی شما را میزبانی کند که این باعث مقاومت در برابر سانسور محتوا های ویدیویی برای هر فردی در سراسر جهان می شود.

کار با بیت تیوب (Bit.Tube) 

بیت تیوب از پروتکل IPFS به عنوان یک انبار داده استفاده می کند. در نتیجه، همه داده های ذخیره شده یا باریابی شده از طریق بیت تیوب هرگز در مراکز داده بزرگ ذخیره نمی شود بلکه در سراسر جهان در شبکه IPFS توزیع می شود.
هیچ کشور، محافظت کننده داده و یا شرکتی بر روی این داده ها کنترل ندارد. زمانی که داده ها آپلود شدند، آنها قابل حذف و یا تغییر نیستند و برای هر کاربر اینترنت از طریق هر دروازه IPFS با یک آدرس منحصر به فرد در سراسر جهان موجود هستند. هیچ سانسوری در شبکه IPFS وجود ندارد. بیت تیوب برای کاربران موقعیتی فراهم می آورد که از این شبکه جهانی بدون هیچ هزینه ای استفاده کنند و در عین حال به دارندگان کپی رایت اجازه می دهد که از محتوای رسانه ای خود از طریق استخراج رسانه ای کسب درآمد کنند. بیت تیوب کاملا مبتنی بر مرورگر است و از دو بخش تشکیل شده است:
به منظور مشاهده داده ها، نصب هیچ نرم افزاری ضروری نیست. برای دسترسی به همه داده ها در شبکه IPFS از طریق بیت تیوب تنها مرورگر یک ابزار کافی است و مهم نیست که چه کسی آنها را آپلود کرده است و یا چه وقتی و در کجا آپلود شده اند. نه تنها می توان داده های آپلود شده از طریق BitTube را دید بلکه همه داده ها با هش های شناخته شده را نیز می توان دید.
به منظور اینکه کاربر به انتشار بپردازد و یا به دیگران اجازه دهد که صفحه او را از طریق کنترل از راه دور مشاهده کنند، برنامه ای کوچک بنام IPBC Sender مورد نیاز است. این برنامه مرورگر را قادر می کند که به آپلود داده ها در شبکه IPFS بپردازد و باعث انتقال مستقیم از طریق یک شبکه همتا به همتا و بدون مرکز داده شود. با استفاده از این برنامه، ظرفیت استخراج می تواند بهینه شود.
و هر زمان که یک بیننده یک محتوای ویدیویی را مشاهده می کند، میزان هشی تا ۳۰ هش بر ثانیه به عنوان قدرت محاسباتی از ابزار او گرفته می شود تا BitTube استخراج شود که این ارز دیجیتال بیشتر در میان خالقان محتوا و مشاهده کنندگان این محتوا ها توزیع می شود.


کسب درآمد از بیت تیوب 


ARK, ARK چیست؟
در بیت تیوب هم روش پرداخت از طریق یک رمزارز نامتمرکز انجام می شود، بلکه خود پایگاه داده مورد استفاده هم از فناوری IPFS استفاده می کند که یک فناوری نامتمرکز و بر اساس دفترکل توزیع شده است. پس در Bit.Tube از پروتکل IPFS برای نگهداری داده ها استفاده می شود. این پلتفرم اهداف انگیزه ای کاربران را از طریق IPFS و BitTube Coin که قبلا به عنوان IBPC-Interplanetary Broadcast Coin شناخته شده بود، تحقق می بخشد. هدف اصلی این سیستم از بین بردن سانسور ویدیو است زیرا این سیستم هیچگونه سرور مرکزی ندارد پس هیچ کشور یا کمپانی امکان کنترل اطلاعات را ندارد.


تیم  Bit.Tube

کار این تیم کاملا عادلانه است.. هیچ گونه ICO، پری ماین و یا پیش پرداختی برای این پروژه موجود نبود. تیم تا به حال خودش بودجه پروژه را تامین کرده است. سال گذشته، این پروژه در حال توسعه بود. آنها حالا سعی دارند یک مدل آزمایشی را از جانب خودشان بیرون دهند. بیت تیوب در Tenerif اسپانیا واقع است که یک جزیره دوستدار فناوری و بخشی از جزایر قناری است. بنیان گذاران، توسعه دهندگان، تست کنندگان و اعضای تیم پشتیبان شامل افراد زیر می باشند:
فایده این پلتفرم برای خالقان آثار و بینندگان چیست؟
اگر از من بپرسید باید بگویم که فایده های زیادی دارد. اول از همه، خالقان محتوا دارای حق بیان می شوند که به دلیل فناوری IPFS بیانات آنها غیر قابل سانسور خواهد بود. دوما آنها قادر خواهند بود که از محتوای خود کسب درآمد کنند و وقتی که بینندگان ویدیو های آنها را مشاهده می کنند، این خالقان اثار کوین BitTube بدست می آورند. سوما خالقان محتوا پاداش مشابهی دریافت می کنند و بر خلاف یوتیوب مهم نیست که این محتوا از کجای جهان مشاهده شده باشد. چهارما مشاهده کنندگان بدون مزاحمت تبلیغات به مشاهده ویدیو ها می پردازند و این تجربه ای جدید است. پنجما مشاهده کنندگان نیز سهم خود را از درآمد استخراج می گیرند زیرا در نهایت قدرت محاسباتی آنها در استخراج BitTube مورد استفاده قرار می گیرد.
کل درآمد حاصله به شیوه زیر تقسیم می شود:

ARK, ARK چیست؟
شرکت بیت تیوب ۱۰ درصد از درآمد استخراج را به عنوان درآمد شرکت برای بازار یابی و ابقا دریافت می کند. بنابراین بیت تیوب برای هر کاربری جذاب است زیرا ۹۰ درصد از درآمد در میان آنها توزیع می شود که در حال حاضر چنین چیزی در هیچ پلتفرمی دیده نمی شود. تولید کنندگان محتوا ۷۰ درصد از این سهم را دریافت می کنند و بینندگان نیز برای وقتی که می گذارند، ۲۰ درصد دریافت خواهند کرد.

چگونه در بیت تیوب شروع کرد؟ 

برای شروع لازم است که بعد از مشاهده صفحه زیر با استفاده از آی دی ایمیل خود ثبت نام کنید.
حال در اینجا می توانید به جستجو و دیدن هر ویدیویی که می خواهید بپردازید و شروع به کسب درآمد در سابقه کنید که این درآمد وارد کیف پول تعبیه شده شما در آنجا می شود.
و خالقان آثار می توانند به آپلود ویدیو های خود از بخش آپلود بپردازند و در عوض آنها در اکانت خود BitTube را دریافت خواهند کرد. از طریق این لینک می توانید فرآیند مرحله به مرحله آپلود ویدیو را مشاهده کنید.
مشخصات ارز دیجیتال BitTube
نام کوین: TUBE
عرضه کلی این کوین: ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰
عرضه کوین موجود: ۵۳۲۷۹۵۳۸
الگوریتم استخراج: Cryptonote
زمان هدف بلاک: ۱۲۰ ثانیه
ICO: ندارد
پری ماین: ندارد
بر طبق سایت CoinMarketCap عرضه در حال گردش کلی TUBE برابر با ۱۴۸۱۷۷۱۸۱ می باشد و قیمت حال حاضر هر واحد ۰.۰۳ دلار است و در زمان این نوشتار حجم بازار آن تقریبا ۵ میلیون دلار می باشد.
خریدن TUBE
در حال حاضر گزینه های زیادی برای خریدن TUBE وجود دارد اما با توجه به محبوبیتی که این کوین دارد، انتظار می رود که در صرافی های خوبی بتوان آن را پیدا کرد.
در بیترکس می توان آن را با بیت کوین معامله کرد.
در Livecoin می توان آن را با بیت کوین و دلار معاوضه کرد.
در Upbit می توان آن را با بیت کوین معاوضه کرد.
در TradeOrge نیز می توان آن را با بیت کوین معاوضه کرد.
کیف پول TUBE
TUBE یک کوین گواه اثبات کار می باشد، بنابراین گزینه های زیادی برای ذخیره ایمن آن وجود دارد. بعضی از این گزینه ها در زیر لیست شده اند و به شما کمک می کنند که TUBE خود را ایمن نگه دارید.
کیف پول دسکتاپ: کیف پول BitTube (ویندوز، لینوکس، Mac)
علاوه بر این، شما می توانید TUBE خود را در خود پلتفرم Bit.Tube نگه دارید که در آنجا می توانید به یک کیف پول شبکه ای دسترسی داشته باشید.
ویژگی ها، نقشه راه و نتیجه گیری
بیت تیوب یک مفهوم انقلابی در جهان رسانه های اینترنتی است که در آنجا خالقان محتوا و بینندگان همزمان سود می برند بدون اینکه حق بیان خود را از دست دهند. علاوه بر این، اشتراک ۹۰ درصد از درآمد اقدام خوبی است که نیازی به وجود تبلیغات در این سناریو نخواهد بود. این نوع اشتراک درآمد در حال حاضر در Vimeo یا یوتیوب ارائه نمی شود و این مدل بیت تیوب را به رقیب قدرتمندی تبدیل می کند که در آنجا خالقان محتوا می توانند متناوبا محتوای ویدیویی خود را منتشر کنند. و حتی در مقایسه با دیگر پلتفرم های انتشار ویدیویی بلاک چین محور نیز بهتر است و در اینجا نیز می توانید به مقایسه ای در این باره توجه نمایید.
یک ویژگی منحصر به فرد و سریع بیت تیوب این است که به خالقان اجازه می دهد که ویدیو های قدیمی و جدید خود را وارد کنند که این مسیر جدیدی را برای خالقان محتوا باز می کند تا از محتوا های قبلی خود نیز درآمد کسب کنند.
علاوه بر این، آنچه که بیت تیوب را از دیگر پلتفرم های انتشار ویدیو جدا می کند ارائه راه حلی جامع برای موارد زیر است:
میزبانی کردن نامحدود ویدیو ها
رمزگذاری ویدیو برای امنیت بیشتر، حالت حریم خصوصی و گروه های کاربری بسته شده.
ارائه محتوا در مدل اشتراک و پرداخت برای هر مشاهده
طبقه بندی کردن ویدیو ها به عنوان مستقل (فیلم های سینمایی) یا دارای قسمت (نمایش های تلویزیونی)
بلاک جغرافیایی ویدیو ها برای کنترل توزیع بیشتر و محدودیت های مجوز
تحلیل برای درک مخاطبین محتوای ویدیویی شما
اپلیکیشن تبلت و موبایل به همراه تلویزیون هوشمند

ARK, ARK چیست؟
 
 
 
 
 
 
 
آخرین ویرایش در دوشنبه, 28 بهمن 1398 15:01
مدیریت

آخرین‌ها از مدیریت