چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 14 شهریور 1398 14:00

دوج کوین چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(36 رای‌ها)
(زمان خواندن: 3 - 5 دقیقه)

دوج کوین چیست؟

دوج کوین(به انگلیسی: Dogecoin؛ نماد: DOGE) یک ارز دیجیتال رمزپایه یا رمزنگاری شده است. ارز دوج کوین در واقع یک کوین قابل استخراج است. کوین های قابل استخراج به عنوان پاداش به اشخاص نگهدارنده شبکه آن کوین ها تعلق می گیرند.
دوج کوین در تاریخ 6 دسامبر 2013 راه اندازی شد. شکل آن برگرفته از یک نژاد سگ به نام شیبا اینو است
علاقه زیاد به دوج کوین می‌تواند ناشی از رتبه بالای این ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال و همچنین قیمت بسیار پایین آن باشد که افراد زیادی را در رویای ثروتمند شدن مجاب به سرمایه‌گذاری در آن می‌کند. اما همه چیز به بحث سرمایه‌گذاری برنمی‌گردد. بعضی‌ها دوج کوین را به خاطر خودش و هدف پشت آن دوست دارند.
اخیرا دوج کوین به ارزش بازار بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. علی رغم شروع شوخی وار، دوج کوین امروز به معنای واقعی کلمه در آسمان ها سیر می‌کند. به لطف اقدامات جذب سرمایه، برنامه ریزی شده است که یک سکه طلا با نقش و طراحی دوج کوین در سال ۲۰۱۹ به سطح ماه فرستاده شود.

کراکن, Kraken

دوج کوین چگونه کار می کند؟

دوج کوین بر اساس شبکه لایت کوین می‌باشد، این بدان معناست که تمام تغییرات و به روزرسانی های لایت کوین برای دوج کوین نیز اعمال خواهد شد.
دوج کوین هیچگاه قرار نبوده است که فناوری پیشرفته ای وارد بلاک چین کند یا کار جدیدی انجام دهد. دوج کوین تنها یک پلتفرم تراکنش ارز دیجیتال با شکل یک سگ بر روی خود می‌باشد.
کم بودن ارزش دوج کوین حفظ شده است و کارمزد تراکنش های آن نیز بسیار کم می‌باشد. این ویژگی ها باعث می‌شود این کوین همان ارز دیجیتالی شود که مردم به جای نگهداری به عنوان سرمایه، از آن استفاده کنند.
یکی از مهمترین نقاط قوت در زمینه استخراج دوج کوین این است که این ارز هم قابلیت استخراج با CPU را دارد و هم قابلیت استخراج با GPU را دارد. علاوه بر این چون نرخ هش این ارز کم است، اپلیکیشن های موبایلی نیز برای استخراج آن طراحی شده است و با استفاده از توان پردازشی موبایل نیز می توان به آن دست یافت.
با اینحال برای حداکثر استفاده، توصیه می شود از دستگاه هایی که برای این کار طراحی شده اند استفاده کنید و حدالامکان از توان گرافیک برای استخراج دوج کوین استفاده کنید. استفاده از CPU یا موبایل، سرعت چندان خوبی نداشته و ممکن است شما را به نتیجه دلخواه نرساند. اما قبل از هر چیز شما باید یکسری پیشنیازها را فراهم کنید که در ادامه در رابطه با آن ها صحبت کرده ایم.
 

چگونه دوج کوین استخراج می شود؟

اولین چیزی که برای استخراج دوج کوین به آن نیاز دارید، کیف پول مناسب برای نگهداری دوج کوین هایتان است.
2-پس از انتخاب کیف پول و ثبت نام در آن، باید آدرس عمومی کیف پول خود را بدانید. این آدرس در بخشی از کیف پول شما قابلیت نمایش دارد. به عنوان نمونه در کیف پول Windows Dogecoin Core گزینه Much Receive برای نمایش آدرس کیف پول بکار می برد.
3- مرحله بعدی، عضویت در یک استخر استخراج است. استخرهای استخراج به شما کمک می کنند تا امر ماین برای شما سریع تر شده و حتی درآمد شما نیز بیشتر شود
4-حال نوبت به آن می رسد تا نرم افزار ماینینگ خود را روی سیستمتان نصب کنید. شما می توانید با توجه به اینکه قصد دارید از چه سخت افزاری برای استخراج دوج کوین استفاده کنید، یکی از نرم افزارهای CPU Miner یا GPU Miner موجود در این زمینه را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. پس از آن با توجه فایل راهنمای برنامه، آدرس کیف پول خود را در آن وارد کرده و سایر تنظیمات را انجام دهید تا عملیات استخراج آغاز شود.
کراکن, Kraken

مزیت های دوج کوین

برخلاف بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، برای دوج کوین هیچگونه محدودیت تعداد کوین مشخص نشده است و استخراج آن می‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند.
در حالی که تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج محدود به ۲۱ میلیون واحد است، در حال حاضر بیش از ۱۱۶ میلیارد واحد دوج کوین در گردش وجود دارد.
طبق عکس فوق برگرفته از گیت‌هاب رسمی دوج کوین، هر سال تقریبا ۵.۲ میلیارد واحد دوج کوین به جمع دوج کوین‌های قبلی می‌پیوندند. به همین دلیل شاید سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی این ارز دیجیتال کمی پر ریسک باشد. با این وجود، این قابلیت جنبه مثبت هم دارد و دوج کوین را برای تراکنش‌های کوچک کارآمد می‌کند.
البته نامحدود بودن تعداد دوج کوین‌ها همیشه به این معنی نیست که سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از آن سود ببرند. در سال ۲۰۱۵ قیمت هر واحد دوج کوین حدود ۰.۰۰۰۲ دلار بود و در اوایل سال ۲۰۱۸ قیمت هر واحد دوج کوین در بالاترین میزانش به رقم ۰.۰۱۷ دلار رسید و این یعنی ۸,۴۰۰ درصد افزایش قیمت فقط در سه سال !
مدت انجام تراکنش های دوج کوین بسیار سریعتر از بیت کوین یا لایت کوین است. این یکی از دلایلی است که دوج کوین را تبدیل به یکی از ارزهای محبوب برای پاداش و کمک های خیرخواهانه کرده است.
 
آخرین ویرایش در دوشنبه, 28 بهمن 1398 14:57
مدیریت

آخرین‌ها از مدیریت

موارد مرتبط