بلاگ

مدیریت

مدیریت

برای رزرو بلیط و هتل در تمامی نقاط مورد نظر شما با مبدأ یا مقصد غیر ایرانی میتوانید از طریق سایت پاسارگارد پیمنت اقدام کنید..

شما می‌توانید جهت خرید یا رزرو بلیط های خود با همکاران ما در بخش پشتیبانی در تماس باشید و در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین امکانات را برای سفر دلخواه خود فراهم نمایید.


برخی از خدمات ما عبارتند از :

  • خرید بلیط از سایت EuroGo
  • رزرو هتل در سایت Hotels.com
  • رزرو هتل در Booking.com
  • رزرو خانه در سایت AirBNB
  • خرید بلیط از سایت opodo
  • خرید بلیط از تمامی سایت‌های معتبر خارجی
 

بعد از مسائل پیش آمده بابت تحریم و سخت شدن پرداخت های مالی برای دانشجویان و خانواده های آنان تیم پاسارگاد پیمنت آمادگی خود را برای کمک به این عزیزان جهت تسهیل پرداخت های ارزی نظیر اپلای دانشگاه ، شهریه دانشگاه ، شهریه خوابگاه دانشجویی ، هزینه های اقامت و زندگی و ... اعلام می دارد.

از این رو شما عزیزان می توانید برای آگاهی و انجام خدمات با کارشناسان ما در تماس باشید

 

 
دوشنبه, 23 ارديبهشت 1398 00:13

پرداخت هزینه‌های مربوط به مهاجرت

 مشکلی که اخیراً بسیاری از هموطنان جهت مهاجرت به خارج از کشور با آن روبرو هستند ، پرداخت هزینه‌های مربوط به پرونده‌های مهاجرت متقاضیان عزیز برای تعیین وقت می باشد .
همکاران ما در پاسارگاد پیمنت با استفاده از کارت‌های بین‌المللی به صورت آنلاین و در اسرع وقت هزینه های شما را پرداخت می نمایند.


هزینه‌ی تعیین وقت سفارت انگلیس
هزینه‌ی تعیین وقت سفارت امریکا
هزینه‌ی تعیین وقت سفارت کانادا
هزینه‌ی تعیین وقت سفارت سوئد
هزینه‌ی تعیین وقت سفارت استرالیا

 

 سیم کارت های بین المللی از کشورهای اروپا از جمله اتریش و آلمان


سیم‌کارت بین المللی چیست ؟ و به چه دردی می خوره؟

شاید این سؤالی باشه که خیلی وقتا بهش برخورده باشید تو اینجا بهتون بصورت مختصر توضیح خواهم داد. فکر کنید می خواید تو سایت‌های بین المللی برای کارهای مختلفی مثل ثبت نام در صرافی‌های جهانی، رجیستر دومین، خرید یک‌هاست، استفاده در دیتاسنترها، شبکه‌های اجتماعی، فعال سازی ورود دوگانه یا خیلی کارهای دیگه ثبت نام کنید و یا اکانتتون رو فعال کنید مسلماً می دونید که با سیم کارت‌های ایران نمی شه این کارها رو انجام داد پس بهترین کار ممکن خرید مطمئن یک سیم کارت فیزیکی هست ک داخل ایران هم بتونید پیامک و تماس رو دریافت کنید و خیالتون راحت باشه که اکانتتون به مشکلی برنمی خوره

 

چطور می تونم یه سیم کارت خارجی داشته باشم؟

این سوالی هست که شاید براتون پیش بیاد اما اصلاً نگران نباشید یکی از خدمات ما فروش سیم کارت‌های فیزیکی از کشورهای اروپایی مثل اتریش و آلمان هست و شما می تونید به راحتی این سیم کارت‌ها رو از ما تهیه کنید و استفاده کنید.

چطور می تونم خط  یا همون سیم کارت خارجیم رو شارژ کنم؟

ما علاوه بر فروش خود سیم کارت شارژ اونا رو هم هم بهتون می دیم. البته ناگفته نماند ک خود شما هم آگه دسترسی به کارت اعتباری داشته باشید و یا یکی از ویزا کارت‌های مجازی ما رو تهیه کرده باشین  هم می تونید بصورت مستقیم از سایت اپراتور خرید کنید. یعنی این سیم کارت ها دو جور قابل شارژ هستند : اول بصورت آنلاین و تو سایت خود اپراتور ها و دوم بصورت کدهای ussd یا همون ستاره مربع که تو سیم کارت های ایرانسل و همراه اول هم از این روش زیاد استفاده کردید .

هزینه استفاده از این سیم کارت اروپا چطوریه؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که ایران از نظر فنی و زیر ساختی بسیار ضعیفه و متاسفانه قرارداد دو جانبه خیلی جالبی با اپراتورهای کشورهای اروپایی نداره پس مسلماً هزینه خیلی پایین در نمی یاد اما شما می تونید جدول قیمتی رو ملاحظه کنید.

معرفی 5 ارز دیجیتالی معروف, ارزهای دیجیتال

تا چند وقت این سیم کارت رو شارژ نکنم فعال باقی می مونه؟

خود اپراتور اعلام کرده تا یه ماه اما تجریه ما نشون داده تا شش ماه هم مشکلی نبوده و سیم کارت همچنان فعال بوده و دریافت تماس و اس ام اس داشته

شما از چند تا اپراتور می تونید خدمات ارائه کنید؟

ما محدودیتی تو ارائه از اپراتورهای اروپایی نداریم اما همیشه باید به این نکته توجه کنید خیلی از اپراتورها تو ایران سرویس دهی ندارند، پس حتماً موقع خرید ذکر کنید که می خواید از سیم کارت در ایران استفاده کنید تا ما اون سرویسی رو که براتون مناسب تر هست رو پیشنهاد کنیم .

معرفی 5 ارز دیجیتالی معروف, ارزهای دیجیتال

آیا سیم کارتی دارید که فقط برای شبکه‌های مجازی استفاده کنیم؟

بله ما سیمکارت هایی رو داریم که فقط تو کشور اتریش قابل استفاده هستند، اما می تونن SMS فعال سازی رو از همه برنامه‌ها و همه کشورها دریافت کنند
 پس شما می تونید از این نوع سیم کارت برای استفاده در شبکه‌های مجازی و یا جاهایی که نیاز دارید فقط یکبار فعال کنید، استفاده کنید.
فعال سازی برنامه واتس اپ، ایمو، تلگرام، لاین و خیلی برنامه‌های دیگه برای این سیم کارت‌ها مناسبن که قیمت بسیار پایین‌تری هم نسبت به سیم کات های فیزیکی تحویل تو ایران دارند.

تحویل این سیمکارت ها چطوری هست؟

ما می تونیم سیم کارت سفارش داده شده رو بصورت پست یا پیک موتوری در تهران براتون ارسال کنیم اما شهرستان‌ها فقط با پست امکانپذیره

معرفی 5 ارز دیجیتالی معروف, ارزهای دیجیتال

سیم کارت‌ها نو هستند؟ از کجا بدونیم حتماً کار می‌کنند؟

بله باید بهتون بگیم سیم کارت‌ها قبل از ارسال با هماهنگی خریدار از پلمپ خارج شده و تست و فعال می شن و بعدش براتون ارسال می شن

قیمت سیمکارت بین الملل یا همون مبلغ خرید به چه صورتی هست؟

چون قیمت ها بسیار متفاوته پیشنهاد می کنم برای اطلاع از قیمت سیم کارت‌ها در قسمت فروشگاه که لینکش رو براتون قرار می دم چک کنید اما رایج ترین سیم کارتی که الان مشتریانمون دارن تو ایران استفاده می کنند از اپراتور eety اتریش که البته این اپراتور خودش یکی از زیر مجموعه های اپراتور جهانی 3 (Drei) هست که تو کشور اتریش فعال هست در حدود 80 یورو با فعال سازی هست و بدون فعال سازی قیمت خود سیم کارت 30 یورو هست. البته این نکته رو باید بگم بهتون که سیم کارت ها توسط افراد اتریشی فعال می شن و در اصل سیم کارت به نام اونها فعال می شه و خیلی از همین هزینه برای این کار هست .
باز آگه هر سوالی داشتید می تونید تو کامنت ها مطرح کنید و جوابتون رو به سرعت از همکارای ما بگیرین

معرفی 5 ارز دیجیتالی معروف, ارزهای دیجیتال

توجه توجه:

در پی تغییرات قوانین اتحادیه اروپا تمامی اپراتورهای ارایه دهنده خدمات تلفنی باید به صورت کامل از تمامی مشتری های خود احراز هویت کنند ، متاسفانه فعلا این امکان برای عزیزان ساکن ایران فراهم نیست مگر اینکه آشنایی در کشور اتریش یا المان داشته باشند که سیم کارت رو به اسم خودش برای شما ثبت کنه و حتما در اروپا سکونت داشته باشه ، البته نگران نباشید همونطور که بالاتر هم اشاره کردیم ما می تونیم توسط همکارانمون در کشور اتریش این سیم کارت ها رو براتون فعال کنیم و شما بدون دردسر از اون ها استفاده کنید

معرفی 5 ارز دیجیتالی معروف, ارزهای دیجیتال

معرفی کامل اریه دهنده خدمات سیم کارت EETY

همونطور که پیش تر توضیح دادیم شرکت eety یکی از شرکت هایی هست که بطور خصوصی در کشور اتریش فعالیت می کنه و تمامی خدماتی که می ده در بستر شبکه بزرگ اپراتور 3 یا همون Drei هست ، با این تفاوت که این شرکت سیم کارت های قراردادی نداره و فقط بصورت بسته های پیش پرداختی کار می کنه یعنی اول باید سیم کارت رو خریداری و فعال کنید بعد می تونید یکی از تعرفه بسته هاش رو خریداری کنید و بصورت مقرون بصرفه استفاده کنید .

دفتر مرکزی این شرکت در شهر وین و در آدرس Brünner Str. 52, 1210 Wien واقع شده است و تلفن پشتیبانیش  004368183083 هست و وب سایت اونها با ادرس www.eety.at در دسترس می باشد .

معرفی 5 ارز دیجیتالی معروف, ارزهای دیجیتال

 معرفی اپراتور 3 یا همون Drei

 این اپراتور یکی از بزرگترین و بهترین سرویس دهنده های خدمات تلفن همراه در اروپا هست . آدرس دفتر مرکزی شون در شهر وین در ادرس   Brünner Straße 52A - 1210 Wien قرارگرفته و نام کامل شرکت هم     Hutchison Drei Austria Gmbh  هست و شماره تلفن پشتیبانیشون +43660303030  هست که برای مشرکینشون تماس با این شماره رایگانه.

آدرس وب سایتشون هم https://www.drei.at هست که می تونید تعرفه ها و اطلاعات بیشتری رو در سایتشون ببینید.

معرفی 5 ارز دیجیتالی معروف, ارزهای دیجیتال

معرفی اپراتور A1

اپراتور بزرگ دیگری که در کشور اتریش فعاله A1 هست که متعلق به شرکت  A1 Telekom Austria AG به آدرس  Lassallestraße 9 A-1020 Wien و شماره تلفن Telefon: (+43) 050 664 0 هست .

این شرکت یکی از اپراتورهای بسیار بزرگ و فعال در اتریش هست و سرویس های متنوعی رو ارائه می کنه . البته اکثر مشترکینشون از قیمت های بالای اونا به نسبت کیفتی که ارایه می دن راضی نیستند .

لازم به ذکره که این اپراتور از پیشتازان ورود اینترنت 5G به اروپا بوده که اطلاعات بیشتر رو می تونید در سایتشون به ادرس https://www.a1.net مشاهده کنید .

معرفی 5 ارز دیجیتالی معروف, ارزهای دیجیتال

معرفی اپراتور Magenta

 این شرکا از زیر مجموعه های شرکت بزرگ Deutsche Telekom AG هست که با نام تجاری T-Mobile Austria GmbH بعد از ادغام دو شرکت بزرگ UPC و T-Mobile  با همدیگه نام برند Magenta رو انتخاب کردند . آدرس مرکری این شرکت  Rennweg 97-99, A-1030 Wien  هست و فروشگاه های بسیاری رو در سطح کشور اتریش داره ، همچنین شما می تونید تعرفه ها و سایر اطلاعات مورد نیازتون رو هم در سایت خود شرکت به ادرس https://www.magenta.at مشاهده کنید .


معرفی 5 ارز دیجیتالی معروف, ارزهای دیجیتال
معرفی سیم کارت HOT

سیم کارت های HOT هم مثل سیم کارت eety از زیرمجموعه های شرکت Drei  هست و در ایران انتن دهی بسیار خوبی داره ، همچنین خیلی راحت می شه توسط کارت بانکی یا حساب پی پال شارژشون کرد
این سیم کارت یکی از پیشنهادات ما برای خرید در ایران هست

در حال حاضر قیمت سیم کارت ها در ایران 2.400.000 تومن می باشد
بازم اگه سوالی داشتید خوشحال می شم با کارشناسای ما در ارتباط باشید

موفق باشید

 

 

 

  برای خرید سیم کارت اتریش در واتس اپ با شماره 00436889587387 با ما در تماس باشید و یا روی همین لینک مطلب کلیک کنید

 

 

 
دوشنبه, 06 فروردين 1397 04:49

نقد کردن درآمدهای ارزی شما

افراد زیادی در ایران هستند که توانایی کسب در آمد های خارجی را دارند. ولی مشکلی که گریبان گیر تمامی این افراد است تبدیل این درآمد های ارزی به ریال و پول رایج کشور است!
پاسارگاد پیمنت، با ایجاد راه های مطمئن توانایی تبدیل درآمد های ارزی شما و پرداخت به حساب داخلی در کشور را دارا بوده و میتوانید با تیکه بر این توانایی پاسارگاد پیمنت و بدون دغدغه در اخذ درآمد های خود با خیالی آسوده در عرصه کسب و کار های جهانی حضور یابید.

به دلیل تحریم های موجود برای کشور عزیزمان ایران و مشکلات بسیار برای نقد کردن درآمد های ارزی فعالین جهانی حوزه های مختلف کاری ،  تیم پاسارگاد پیمنت اقدام به راه اندازی سامانه نقد کردن درآمد های ارزی کرده است .

روال کار بدین صورت می باشد ک ابتدا شما درخواست خود برای نقد کردن درامدهای ارزی خود را در وب سایت یا شبکه های اجتماعی ما ثبت می نمایید . پس از بررسی کارشناسان ما با شما تماس گرفته و ادامه مراحل کاری را با شما هماهنگ خواهند کرد.

دوشنبه, 18 شهریور 1398 09:42

بیسیک اتنشن توکن چیست؟

بیسیک اتنشن توکن



استالر, استلار

معرفی ارز Basic Attention Token

بیسیک اتنشن توکن (BAT) یک پلتفرم تبادل تبلیغات بر پایه‌‎ی اتریوم می‌باشد(Token)که ناشران، تبلیغ‌کنندگان و کاربران را از طریق بلاکچین به هم متصل کرده و بستری آسان و بهتر برای تبلیغات و کسب درآمد از تبلیغات فراهم میکند. کاربران میتوانند با استفاده از انتشار یک محتوا و یا تبلیغ در مرورگر Brave ارز BAT دریافت کنند.
 از این ارز می توان برای خرید تبلیغات از طریق پلتفرم های تبلیغاتی مانند گوگل استفاده کرد. BAT و مرورگر Brave توسط برندون ایچ ساخته شده اند. برندون ایچ متخصص زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و مؤسس کمپانی موزیلا فایرفاکس است.
 شرکت های بزرگی مانند Funds، PVP و پانترا چیزی در حدود 7 میلیون دلار در دو پروژه BAT و Brave سرمایه گذاری کرده اند که حاکی از آینده ی روشن آن دو می‌باشد.
 در نوامبر 2018، زمانی که BAT در لیست صرافی کوین‌بیس (Coin Base) و سیرکل (Circle) قرار گرفت، توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
 ارز رمزنگاری شده‌ی BAT توسط چند خبرگزاری مانند گاردین، واشنگتن پست و Viemo پذیرفته شده و در حال استفاده است..
چیزی که BAT را از بقیه ارزهای رمزنگاری شده متمایز میکند، تمرکزش برروی تبلیغات دیجیتال است.
تبلیغات دیجیتال یک تجارت بزرگ با درآمد سالیانه 209 میلیارد دلار است که در سال 2017 از تبلیغات تلویزیونی هم پیشی گرفته است.
پلتفرم های تبلیغاتی گوگل و فیسبوک به تنهایی صاحب 73 درصد این درآمدها هستند. BAT پلتفرمی است که میخواهد این صنعت را متحول کند,همچنین ده‌ها کمپانی از شاتراستوک گرفته تا دراپ باکس، فیسبوک و گوگل به شدت در شتاب هستند تا همه چیز را با استفاده از پلتفرم تبلیغاتی بلاکچین عوض کنند.
 


استالر, استلار
عملکرد:

حداکثر قیمت BAT در 9 ژانویه 2018، 0.86445 دلار بوده است. سرمایه در گردش این ارز 1/240/000/000 BAT از تعداد کل 1/500/000/000 BAT می باشد.

✅مکانیزم:

 برخلاف بیت کوین، BAT قابل استخراج نیست. BAT زمانی تولید می شود که یک کاربر تبلیغاتی را مشاهده می کند.
کابر بسته به تعهد خود بخشی از BAT را دریافت می کند، مرورگر Brave یک بخش کوچک و بخش دیگری نیز به ناشر یا میزبان تبلیغ پرداخت می کند.

✅عرضه اولیه سکه یا ICO

یسیک اتنشن توکن در عرضه اولیه خود (ICO) در تاریخ 31 می 2017 توانست در مدت 30 ثانیه به فروش 35 میلیون دلاری دست پیدا کند.
 در این عرضه یک میلیارد BAT فروخته شد، 300 میلیون برای «رشد پول کاربر (UGP)» کنار گذاشته شد و 200 میلیون هم برای تیم توسعه دهنده در نظر گرفته شد.

✅صرافی ها

 علاوه بر لیستی که کوین‌بیس و سیرکل اعلام کردند، BAT را می توان در بسیاری از صرافی ها مانند Binance، Upbit، IDCM، Bittrex، CPDAX و CoinBene خرید، فروش و معامله کرد.روزانه بیش از 13 میلیون دلار BAT در صرافی ها معامله می شود و BAT را مانند بیت کوین و اتریوم در زمره‌ی ارزهای رسمی مانند دلار قرار می دهد.

✅رقبا

فیسبوک و گوگل به ترتیب به عنوان برترین شبکه اجتماعی و موتور جستجو جهان شناخته می شوند اما بهتره بدانید که بخش عمده درآمد این شرکت ها از تبلیغات بدست می آید.
در واقع از مجموع 110 میلیارد دلار درآمد شرکت گوگل در سال 2017، 95 میلیارد دلار آن از طریق تبلیغات و از درآمد 41 میلیارد دلاری فیسبوک، 39 میلیارد دلار آن از تبلیغات بدست آمده است.
گوگل با 63 درصد سهم از کل ترافیک جستجو در اینترنت و فیسبوک با 2/3 میلیارد کاربر، غول های بزرگ و غیرقابل توقف صنعت تبلیغات هستند.درآمد وبلاگ نویسان و تولیدکنندگان محتوا اغلب به تبلیغات وابسته است اما زمانی کار سخت می شود که کاربران از نرم افزارهای مسدود کننده آگهی استفاده می کنند و عملا درآمدزایی از طریق تبلیغات سخت تر و میزان آن نیز به صفر نائل می شود، اینجاست که مرورگر Brave وارد عمل می شود.
 
استالر, استلار

مرورگر Brave

مرورگر Brave یک مرورگر رایگان و متن باز(open source) بر پایه ی مرورگر کرومیوم شرکت گوگل می باشد.مرورگر کرومیوم مرورگری مخصوص توسعه دهنده هاست.مرورگر Brave و BAT با یکپارچگی خود تبلیغات خود سایت ها را برای کاربر محدود کرده و به جای آن، تبلیغات خود را برای کاربر نمایش می دهند. آنها با ایجاد انگیزه به کاربران برای دیدن تبلیغات(برای بدست آوردن BAT)، انتظار می رود تا بتوان یک اقتصاد پایدار بر پایه تبلیغات از طریق پلتفرم Brave و BAT ایجاد کنند.

✅هدف و عملکرد

در Brave داده ها و تاریخچه های مرورگر کاربر به طور ناشناس پیگیری شده و تبلیغات به صورت هدف مند تر نسبت به گوگل و فیسبوک برای کاربران نمایش داده می شوند.البته با توجه به تکنیک های بازاریابی که شرکت های بزرگ این بازار انجام می دهند، BAT و Brave رقابتی طولانی برای بدست آوردن سهم قابل توجهی از بازار تبلیغات در پیش دارند.آن ها ماهیانه حدود 5 میلیون کاربر فعال دارند.
وب گردی تجارت بزرگی است و برندون ایچ طراح مرورگر Brave، پدرخوانده آن.ارز BAT فقط بر روی مرورگر Brave ارائه شده و کاربر را راغب به دیدن تبلیغات می کند و درصدی از درآمد آن را نیز به وی پرداخت می کند.ارز BAT بر مبنای پلتفرم اتریوم میباشد.(توکن است.)
بنابراین Brave پلتفرمی تبلیغاتی بوسیله ارز BAT میباشد,که هدف تیم آنها گسترش,بهبود و دریافت سهم قابل توجهی از بازار تبلیغات دیجیتال است.
 
 
جمعه, 15 شهریور 1398 13:02

انواع کیف پول

 

انواع کیف پول   

در در جه اول برای خرید هر ارز دیجیتالی شما به یک کیف پول دیجیتالی دارید .در این مقاله سعی داریم کیف مناسب برای هر ارز را به شما معرفی کنیم.

حالا که شما می دانید برای انتخاب یک کیف پول باید دنبال چه چیزهایی بگردید. بیاید تا پنج کیف پول برتر را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم.
بهترین کیف پول های بیت کوین(سخت افزاری، نرم افزاری و تلفن همراه)


1)لجر نانو اس

bitcoin, bit coin
این کیف پول شبیه یک فلش مموری است که می تواند به هر نوع درگاه USB متصل شود. این کیف پول سخت افزاری فاقد باتری است و تنها زمانی که به کامپیوتر و یا موبایل متصل می شود شروع به کار کردن می کند.لجر دارای برچسب ضد جعل نیست زیرا پروسه کریپتوگرافی آن، صحت و یکپارچگی دستگاه را در زمان روشن شدن بررسی می کند.

لدجر همچنین دارای یک صفحه نمایش OLED و دو کلید جانبی برای تایید تراکنش ها نیز می باشد. هنگامی که دستگاه نانو اس خود را به عنوان یک دستگاه جدید، پیکربندی و تنظیم می کنید، باید پین کد خود را به منظور تامین امنیت کیف پول خود تنظیم نمایید. سپس عبارت بازیابی 24 کلمه ای خودتان را یادداشت نمایید. این عبارت بازیابی می تواند در هر زمان برای بازیابی بیت کوین شما مورد استفاده قرار بگیرد.
با داشتن این کیف پول، کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین نگهداری می شوند، از اینرو در مورد امنیت پول شما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. نانو اس با قیمت حدود 120 دلار همچنین  ارزان ترین کیف پول سخت افزاری با قابلیت نگهداری از چندین ارز می باشد.لجر نانو اس می تواند از ارزهای مهم پشتیبانی کندهمچنین، این یک کیف پول است که می تواند بیش از 700 ارز و توکن ERC20 را، همگی در یک جا نگهداری و مدیریت کند.


نکته: هنگامی که تعداد زیادی بیت کوین و یا آلت کوین دارید، باید همیشه از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

2) ترزو


bitcoin, bit coin
این کیف پول توسط ساتوشی لبز که یک شرکت مستقر در جمهوری چک است ارائه شده. ترزور اولین کیف پول سخت افزاری جهان است.
این کیف پول یک دستگاه کوچک به همراه یک صفحه نمایش OLED است که به وسیله ی یک ورودی USB به تلفن و یا کامپیوتر شخصی شما متصل می شود. هدف اصلی آن نگهداری از کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین و امضاء تراکنش های شما می باشد.
تنظیم اولیه آن نسبت به لجر نانو اس کمی متفاوت است. در ترزور، هنگامی که برای اولین بار آن را به کامپیوتر شخصی خود متصل کردید، یک پین کد شش رقمی بر روی صفحه نمایش خود به شما نشان می دهد. شما نیاز دارید این پین کد را  در صفحه نمایش مربوطه در کامپیوتر خود وارد کنید. این کد هر زمان که بخواهید ترزور را به کامپیوتر متصل کنید به صورت تصادفی ایجاد می شود و از اینکه یک کامپیوتر مداخله گر و یا دستکاری شده نمی تواند به پین کد شما دسترسی داشته باشد، اطمینان حاصل می کند.
بعد از وارد کردن پین کد، از شما خواسته می شود تا شماره بازیابی 24 رقمی خود را بنویسید. شما باید از کلید بازیابی خود به صورت امن نگهداری کنید زیرا این تنها راهی است که به وسیله ی آن قادر خواهید بود بیت کوین های خود را بازگشت دهید.
استفاده از ترزور کاملا شبیه به نانو اس می باشد.ترزور می تواند به وسیله ی اپلیکیشن هایی مانند ترزور والت، مایسلیوم و مالتی بیت اچ دی استفاده کند.
این کیف پول در حال حاضر برای ویندوزهای نسخه 7 و بالاتر، سیستم عامل X نسخه 10.8 و بالاتر و لینوکس در دسترس می باشد. شما قادرید از آن بر روی دستگاههای اندرویدی خود نیز استفاده کنید. این دستگاه در سه رنگ متفاوت سفید، خاکستری و سیاه موجود می باشد و قیمت آن 110 دلار است.


3) اکسدوس


bitcoin, bit coin
اکسدوس یک کیف پول دسکتاپی رایگان است که توسط جی پی ریچاردسون و دنیل کاستاگنولی در اواسط سال 2015 ساخته شد. اکسدوس اولین کیف پول دسکتاپی با پشتیبانی از چندین ارز رمزنگاری است.
با نگاه به این کیف پول می توان به سادگی دریافت که شرکت حداکثر تلاش خود را برای داشتن یک تجربه کاربری خوب انجام داده است.
شما می توانید بدون نگرانی بیت کوین خود را در کیف پول اکسدوس ذخیره و نگهداری کنید، زیرا این کیف پول به هیچ سرور میزبانی متصل نیست. این کیف پول در حال حاضر از ارزهای رمزنگاری زیادی از جمله بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، ریپل، استلار، لایت کوین، دوج کوین، دش، گلم و آگور پشتیبانی می کند.
برای استفاده از اکسدوس نیازی به ثبت نام یا تایید هویت نیست. اما مطمئنا باید یک نسخه پشتیبان از کلیدهای خود تهیه کنید.
برای دسترسی و انتقال سرمایه خود باید یک رمز عبور را تنظیم کرده و قرار دهید.
علاوه بر این که یک نسخه پشتیبان از کلیدهای بازیابی خود تهیه می کنید، بخواهید تا آن را به ایمیل شما ارسال کند تا یک لینک با ویژگی بازیابی برای شما ارسال شود. شما می توانید همیشه از این لینک همراه با رمز عبور خود برای بازیابی کیف پول اکسدوس خود استفاده کنید.
با این وجود هنگام استفاده از اکسدوس آنچه را باید به یاد داشته باشید این است که، هنگامی می توانید از کلیدهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید که مقداری موجودی در کیف پول خود داشته باشید.
یکی از مزایای این کیف پول استفاده از یک نمودار دایره ای در مرکز صفحه است که می توانید تمام موجودی خود را در یک نگاه بررسی نمایید.
اکسدوس اولین کیف پول دسکتاپی است که از ShapeShift برای مبادله ارزهای رمزنگاری استفاده می کند. اگر به کمک نیاز داشتید می توانید از طریق ایمیل شخصی خود با سازندگان کیف پول مکاتبه نمایید. این کیف پول برای مکینتاش، لینوکس و ویندوز در دسترس است.
 

4) بلاک چین دات کام 


bitcoin, bit coin

بلک چین دات کام  یکی از اولین سرویسهای ارایه دهنده کیف پول آنلاین بیت کوین است. آموزش کامل این کیف پول در کوین سرا قرار داده شده است: آموزش ساخت حساب بیت کوین و کار با آن در سایت بلاک چین
در بلاک چین دات کام شما می توانید بیت کوین خرید و فروش و تبدیل نمایید اما از آنجایی که این کیف پول یک صرافی کامل نیست، نسبت به سایتی مانند کوین بیس بسیار امن تر است، زیرا در کیف پول هایی مانند کوین بیس شما می توانید مطمئن باشید که هکرها دائما در تلاش برای هک کردن آن هستند. Blockchain.info چند سطح امنیتی دارد و بنابراین استفاده از این کیف پول برای بیت کوین در برخی مواقع کمی پیچیده تر است. اما مطمئن شوید که عبارت بازیابی خودتان در این کیف پول را حتما یادداشت نمایید.



5) جکس

 
bitcoin, bit coin

جکس بزرگترین کیف پول دیجیتال چند منظوره است که از بیت کوین و آلت کوین ها پشتیبانی می کند. این کیف پول در حال حاضر از 13 ارز رمزنگاری پشتیبانی می کند و می تواند یک انتخاب مناسب برای کاربرانی باشد که از چند ارز رمزنگاری استفاده می کنند.
این کیف پول با داشتن یک تیم توسعه فعال در زمینه لایتنینگ بسیار قابل اعتماد است. آلت کوین هایی مانند مونرو، تدر، ریپل و بسیاری دیگر در نقشه راه این کیف پول قرار دارند.
جکس یک رابط کاربری یکپارچه و با کاربری آسان را تهیه کرده است. برای شروع استفاده از جکس تاییدیه ایمیل، نام کاربری و کلمه عبور نیاز نیست.
جکس یک کیف پول با ساختار سلسله مراتبی(HD) است که همراه با ویژگی پشتیبان گیری از کلید Seed می باشد. کلید Seed به شما در کنترل و بازگردانی دارایی های رمزنگاری، در صورت گم شدن یا خرابی دستگاه کاربریتان، کمک می کند. شما می توانید با استفاده از کلید خصوصی خود، بیت کوین یا آلت کوین هایتان را در یک کیف پول کاغذی وارد کنید.
جکس نیز ShapeShift.io را برای انجام مبادله ارزهای رمزنگاری در فضای کیف پول خود ادغام کرده و به دوست داران چند ارز رمزنگاری امکان انتخاب را می دهد.
این کیف پول در حال حاضر در تلفن همراه و تبلت iOS و اندروید، برای استفاده در مرورگرهای کروم و فایرفاکس و نسخه های دسکتاپی ویندوز، لینوکس و مکینتاش قابل استفاده است.


6)مایسلیوم


bitcoin, bit coin

مایسلیوم یک کیف پول متن باز و با ساختار مناسب بیت کوین با یک جامعه توسعه دهنده نو آور است. در واقع یک کیف پول با کاربری آسان است، زیرا برای شروع استفاده از آن هیچ تایید ایمیل، نام کاربری و رمز عبوری لازم نیست.
اگر تازه وارد دنیای بیت کوین شده اید، از استفاده از رابط کاربری آسان میسلیوم لذت خواهید برد. علاوه بر این کنترل کلیدهای خصوصی کیف پول در اختیار شما است و  هر زمان که به آن نیاز داشتید می توانید آن را وارد کنید.
میسلیوم یک کیف پول HD است و یک کلید Seed جهت پشتیبان گیری در اختیار شما قرار می دهد که شامل 12 کلمه می باشد که باید آن را حفظ کرده و در جایی امن نگهداری کنید. در صورتی که دستگاه کاربری شما گم و یا خراب شود، می توانید با استفاده از این کلید پشتیبانی، بیت  کوین ها را بازیابی کنید. اگر این 12 کلمه را فراموش کنید و یا آن را گم کنید، بیت کوین های خود را از دست خواهید داد.
مایسلیوم با کیف پول های سخت افزاری Nano S، کیپ کی، ترزور و همچنین کیف پول های کاغذی سازگار است.
در حال حاضر میسلیوم در سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس است.
 
پنج شنبه, 14 شهریور 1398 14:00

دوج کوین چیست؟

دوج کوین چیست؟

دوج کوین(به انگلیسی: Dogecoin؛ نماد: DOGE) یک ارز دیجیتال رمزپایه یا رمزنگاری شده است. ارز دوج کوین در واقع یک کوین قابل استخراج است. کوین های قابل استخراج به عنوان پاداش به اشخاص نگهدارنده شبکه آن کوین ها تعلق می گیرند.
دوج کوین در تاریخ 6 دسامبر 2013 راه اندازی شد. شکل آن برگرفته از یک نژاد سگ به نام شیبا اینو است
علاقه زیاد به دوج کوین می‌تواند ناشی از رتبه بالای این ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال و همچنین قیمت بسیار پایین آن باشد که افراد زیادی را در رویای ثروتمند شدن مجاب به سرمایه‌گذاری در آن می‌کند. اما همه چیز به بحث سرمایه‌گذاری برنمی‌گردد. بعضی‌ها دوج کوین را به خاطر خودش و هدف پشت آن دوست دارند.
اخیرا دوج کوین به ارزش بازار بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. علی رغم شروع شوخی وار، دوج کوین امروز به معنای واقعی کلمه در آسمان ها سیر می‌کند. به لطف اقدامات جذب سرمایه، برنامه ریزی شده است که یک سکه طلا با نقش و طراحی دوج کوین در سال ۲۰۱۹ به سطح ماه فرستاده شود.

کراکن, Kraken

دوج کوین چگونه کار می کند؟

دوج کوین بر اساس شبکه لایت کوین می‌باشد، این بدان معناست که تمام تغییرات و به روزرسانی های لایت کوین برای دوج کوین نیز اعمال خواهد شد.
دوج کوین هیچگاه قرار نبوده است که فناوری پیشرفته ای وارد بلاک چین کند یا کار جدیدی انجام دهد. دوج کوین تنها یک پلتفرم تراکنش ارز دیجیتال با شکل یک سگ بر روی خود می‌باشد.
کم بودن ارزش دوج کوین حفظ شده است و کارمزد تراکنش های آن نیز بسیار کم می‌باشد. این ویژگی ها باعث می‌شود این کوین همان ارز دیجیتالی شود که مردم به جای نگهداری به عنوان سرمایه، از آن استفاده کنند.
یکی از مهمترین نقاط قوت در زمینه استخراج دوج کوین این است که این ارز هم قابلیت استخراج با CPU را دارد و هم قابلیت استخراج با GPU را دارد. علاوه بر این چون نرخ هش این ارز کم است، اپلیکیشن های موبایلی نیز برای استخراج آن طراحی شده است و با استفاده از توان پردازشی موبایل نیز می توان به آن دست یافت.
با اینحال برای حداکثر استفاده، توصیه می شود از دستگاه هایی که برای این کار طراحی شده اند استفاده کنید و حدالامکان از توان گرافیک برای استخراج دوج کوین استفاده کنید. استفاده از CPU یا موبایل، سرعت چندان خوبی نداشته و ممکن است شما را به نتیجه دلخواه نرساند. اما قبل از هر چیز شما باید یکسری پیشنیازها را فراهم کنید که در ادامه در رابطه با آن ها صحبت کرده ایم.
 

چگونه دوج کوین استخراج می شود؟

اولین چیزی که برای استخراج دوج کوین به آن نیاز دارید، کیف پول مناسب برای نگهداری دوج کوین هایتان است.
2-پس از انتخاب کیف پول و ثبت نام در آن، باید آدرس عمومی کیف پول خود را بدانید. این آدرس در بخشی از کیف پول شما قابلیت نمایش دارد. به عنوان نمونه در کیف پول Windows Dogecoin Core گزینه Much Receive برای نمایش آدرس کیف پول بکار می برد.
3- مرحله بعدی، عضویت در یک استخر استخراج است. استخرهای استخراج به شما کمک می کنند تا امر ماین برای شما سریع تر شده و حتی درآمد شما نیز بیشتر شود
4-حال نوبت به آن می رسد تا نرم افزار ماینینگ خود را روی سیستمتان نصب کنید. شما می توانید با توجه به اینکه قصد دارید از چه سخت افزاری برای استخراج دوج کوین استفاده کنید، یکی از نرم افزارهای CPU Miner یا GPU Miner موجود در این زمینه را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. پس از آن با توجه فایل راهنمای برنامه، آدرس کیف پول خود را در آن وارد کرده و سایر تنظیمات را انجام دهید تا عملیات استخراج آغاز شود.
کراکن, Kraken

مزیت های دوج کوین

برخلاف بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، برای دوج کوین هیچگونه محدودیت تعداد کوین مشخص نشده است و استخراج آن می‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند.
در حالی که تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج محدود به ۲۱ میلیون واحد است، در حال حاضر بیش از ۱۱۶ میلیارد واحد دوج کوین در گردش وجود دارد.
طبق عکس فوق برگرفته از گیت‌هاب رسمی دوج کوین، هر سال تقریبا ۵.۲ میلیارد واحد دوج کوین به جمع دوج کوین‌های قبلی می‌پیوندند. به همین دلیل شاید سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی این ارز دیجیتال کمی پر ریسک باشد. با این وجود، این قابلیت جنبه مثبت هم دارد و دوج کوین را برای تراکنش‌های کوچک کارآمد می‌کند.
البته نامحدود بودن تعداد دوج کوین‌ها همیشه به این معنی نیست که سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از آن سود ببرند. در سال ۲۰۱۵ قیمت هر واحد دوج کوین حدود ۰.۰۰۰۲ دلار بود و در اوایل سال ۲۰۱۸ قیمت هر واحد دوج کوین در بالاترین میزانش به رقم ۰.۰۱۷ دلار رسید و این یعنی ۸,۴۰۰ درصد افزایش قیمت فقط در سه سال !
مدت انجام تراکنش های دوج کوین بسیار سریعتر از بیت کوین یا لایت کوین است. این یکی از دلایلی است که دوج کوین را تبدیل به یکی از ارزهای محبوب برای پاداش و کمک های خیرخواهانه کرده است.
 
جمعه, 11 مرداد 1398 08:07

لیبرا چیست؟

 

 okex, صرافی

لیبرا چیست؟

بیت کوین، طلای دیجیتال است و لیبرا، دلار دیجیتال
در چند روز گذشته فیسبوک از برنامه خود برای عرضه ارز دیجیتال جدید خود با نام لیبرا (Libra) رونمایی کرد. شرکت های مختلفی نظیر ویزا و پی‌پل از این پروژه حمایت می کنند، یک ابزار پرداخت دیجیتال را روی پلتفرم‌های فیسبوک و واتس‌اپ در اختیار کاربران قرار خواهد داد. چند شرکت دیگر مشارکت‌کننده در پروژه لیبرا نظیر ای‌بِی، اوبر و اسپاتیفای نیز اعلام کردند شاید از این ارز دیجیتال در سامانه‌های خود استفاده کنند.
این اقدام فیسبوک از نظر بسیاری از کارشناسان از جمله برایان کلی (Brian Kelly) که از فعالان حوزه بیت کوین است، گامی بزرگ در راستای پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال انگاشته می‌شود.
با این وجود، آقای کلی به تازگی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی آمریکا اعلام کرد که تفاوت‌هایی اساسی بین لیبرا و ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین وجود دارد.
او می‌گوید: «اصلی‌ترین تفاوت این است که لیبرا در واقع یک نسخه دیجیتال از دلار، ین و یورو به شمار می‌رود. لیبرا بیشتر شبیه به یک رمزارز باثبات (استیبل ‌کوین) است و در عین حال، همه ویژگی‌های یک پول رسمی (فیات) را نیز دارد … اما بیت کوین، طلای دیجیتال است. به نظرم، بیت کوین خیلی از طلا بهتر است، زیرا هیچ واسطه‌ای در تراکنش‌های مربوط به آن حضور ندارد و همین نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود.»
کاربران فیسبوک می‌توانند با ارائه دلار، توکن لیبرا دریافت کنند. به این ترتیب، کاربران از فیسبوک و حامیانش به عنوان واسطه در تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. این واسطه‌ها، وظیفه ثبت تراکنش‌ها در یک دفتر کل را بر عهده دارند.
 okex, صرافی

لیبرا دلار دیجیتال


برایان کلی می‌گوید: «باید به فیسبوک اعتماد کنید. این شرکت، این دلارها را در اختیار دارد، تراکنش را ثبت و نگهداری می‌کند و ارزش هر توکن هم به این شرکت وابسته است. روی پلفترم فیسبوک اقدام به خرید می‌کنید. شاید اوبر هم در این کار حضور داشته باشد. سپس هزینه خریدتان را با توکن لیبرا پرداخت می‌کنید.»
اما همین اعتماد یا به عبارت دیگر، وجود واسطه، اصلی‌ترین تفاوت بین ارزهای دیجیتال رمزپایه و بیت کوین است. خریدار بیت کوین اصلا نیازی به اعتماد به واسطه ندارد. این در حالی است که کاربران لیبرا باید به فیسبوک و شرکت‌های دیگر حامی این پروژه اعتماد کنند. نکته جالب قضیه، مشکلاتی است که کاربران در زمینه حریم خصوصی و اعتماد با فیسبوک دارند!
آقای کلی می‌گوید:«موضوع همین واسطه معتمد است و به نظر من، انقلاب ارزهای دیجیتال در سیستم همتابه‌همتایشان است. به کمک این سیستم، دیگر به واسطه‌های مالی نیاز ندارید. بیت کوین یک نظام بدون اعتماد است. لازم نیست به کسی دیگر برای بررسی دفتر کل متکی باشید. خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید.
از نظر آقای کلی، لیبرا در واقع «نسل بعدی» پلتفرم‌هایی نظیر ونوم پی‌پل است. با این تفاوت که لیبرا، نگاه‌ها را بیشتر به سمت بازار ارزهای دیجیتال جذب می‌کند. او می‌گوید: «این گام بزرگی به جلو است. فیسبوک قرار است یک کیف پول شیک داشته باشد که هر کاربری بتواند از آن به راحتی استفاده کند. این روند به تدریج گسترش می‌یابد. فناوری ارزهای دیجیتال بیشتر مورد پذیرش قرار گرفته و افراد بیشتری وارد این حوزه می‌شوند. فکر می‌کنم حرکت فیسبوک مشابه حرکتی است که امریکن‌‌آنلاین (شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات دسترسی به اینترنت) انجام داد. با امریکن‌آنلاین وارد دنیای اینترنت شدیم. لیبرا نیز بسیاری از مردم را وارد دنیای ارز دیجیتال خواهد کرد.»

okex, صرافی
 
 
پنج شنبه, 10 مرداد 1398 16:03

اتریوم چیست ؟

اتر چیست؟

این سوالی است که شاید برای خیلی از شما پیش آمده باشد در واقع اتر یک ارز دیجیتال اصلی در شبکه اتریوم است. اتر به عنوان یک دارایی محسوب شده و می توان با آن پرداخت‌های آنلاین انجام داد اما هدف اصلی از ساخت این ارز ایجاد انگیزه برای فعالیت شبکه بوده است. مثل بنزین که سوخت خودروهاست، اتر هم سوخت شبکه اتریوم است و اگر نباشد هیچ‌انگیزه‌ای برای فعالیت شبکه وجود نخواهد داشت. هزینه‌های شبکه مثل کارمزد تراکنش‌ها با استفاده از اتر پرداخت می‌شود و ماینرها در ازای ساخت بلاک به عنوان پاداش اتر دریافت می‌کنند. اتر دارای ارزش بوده و در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود.

اتریوم چیست؟

در بین واحدهای پول دیجیتالی در جدول اتر سومین جایگاه را بعد از دش در اختیار دارد و ارزش کل بازار آن نیز بعد از بیتکوین در جایگاه دوم جهانی قرار دارد. تکنولوژی مورد استفاده توسط این ارز مجازی بلاکچین اتریوم است که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط ویتالیک بوترین برنامه نویس ۱۹ ساله بیتکوین تعریف شد.
به تدریج بر میزان محبوبیت این پول رمز پایه اضافه گردید و قیمت آن با افزایشی بی سابقه روبرو بوده است. کل ارزش تمامی اترهای در گردش حالا برابر با 20.22 میلیارد دلار با قیمت حدودا 180 دلار بابت هر سکه برآورد شده. محض اطلاع شما باید بگوییم که هم اکنون ارزش بیت کوین های در گردش دنیا مجموعا 150 میلیارد دلار تخمین شده که در آن قیمت پایه برای هر بیت کوین 10000 دلار است.کل ارزش تمامی اترهای در گردش حالا برابر با 20 میلیارد دلار است
این پلتفرم درست مانند بیت کوین نوعی شبکه پرداخت غیرمتمرکز است که پول رمزگذاری شده مختص به خود را دارد و امکان انجام عملیات های پرداخت ناشناس در اینترنت را بدون نیاز به بانک یا موسسات ثالث فراهم می آورد.در این شبکه تراکنش های کدگذاری شده درون نوعی دفتر مرکزی غیرمتمرکز به نام بلاکچین ذخیره سازی می شوند و تمامی افراد نیز میتوانند روی شبکه آنها را مشاهده نمایند.
با توجه به رشد روزافزون اتریوم در میان ارزهای دیجیتالی لازم دانستیم در این مقاله به معرفی خالق این ارز و نگاهی اجمالی به روند آن داشته باشیم.

خالق اتریوم کیست؟

خالق اصلی و ایده‌پرداز اتریوم یک نابغه به نام ویتالیک بوترین است. او که اکنون (سال 2019) حدود 24 سال سن دارد،بوترین یکی از شهروندان کانادایی است که در روسیه متولد شده و ایده خود برای ارز مجازی مورد بحث را در سال ۲۰۱۳ و زمانی که تنها ۱۹ سال داشت مطرح نمود و در فاصله زمانی دو سال بعد از این اتفاق ایده اش را عملیاتی کرد.بوترین مدال برنز المپیاد کامپیوتر سال ۲۰۱۲ را دریافت کرده است. او از همان دوران جوانی استعدادی خارق العاده در ریاضیات داشت و حتی مدال برنز المپیاد بین المللی کامپیوتر سال ۲۰۱۲ را نیز برنده شد.بوترین ۱۷ ساله بود که خبرهایی در مورد بیت کوین را از زبان پدرش شنید، به تدریج شروع به نوشتن محتوا برای وبسایت های تخصصی بیتکوین کرد.وی ایده اش در مورد اتریوم را در سال ۲۰۱۳ میلادی و تحت عنوان نوعی «شبکه استخراج غیرمتمرکز ترکیب شده با پلتفرم توسعه نرم افزاری» مطرح نمود.او بعد از دریافت  فلوشیپ تیل به ارزش ۱۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۴ میلادی از دانشگاه واترلو انصراف داد. اواخر همان سال بوترین به همراه کارآفرین کانادایی جوزف لوبین شرکتی به نام Ethereum Switzerland GmbH را راه اندازی کردند.

در همان زمان نزدیک به ۳۰ نفر از توسعه دهندگان مطرح برای بحث و گفتگو پیرامون این موضوع با ویتالیک گرد هم آمدند. بوترین منتظر انتقادات بود و بقیه نیز به اشتباهات اساسی که در مفهوم آن وجود داشت، اشاره می‌کردند.  حتی در آن دوران مفهوم اتریوم محوریت بیشتری درباره یک ارز داشت. طی دیدار و مباحثه‌ با افرادی که این ایده را داشتند، گذشت زمان آن را تغییر داد و شکل جدیدی به آن بخشید. پس از اینکه به زبان برنامه‌نویسی مدنظر دست یافتند، هر هفته روش‌های جدیدی برای استفاده از آن به کار می‌بردند. در اواخر ژانویه ۲۰۱۴، تیم پروژه دریافت که ایجاد فضای ذخیره‌سازی فایل در بستری غیرمتمرکز نسبتاً آسان است و مفاهیمی مانند رجیستری نام را تنها با چندخط کد می‌توان به وجود آورد. با روی هم انباشته‌شدن موارد استفاده‌های جدید، ایده ویتالیک آرام‌آرام تغییر شکل داد و به اتریومی که امروز می‌بینیم، تبدیل شد.

تاریخچه اتریوم

در سال 2014

در ژانویه سال 2014، به صورت رسمی آغاز به کار توسعه پلتفرم اتریوم اعلام شد. اعضای تیم اولیه توسعه پلتفرم ویتالیک بوترین، میهای آلیسی، آنتونی دی‌لوریو و چارلز هاسکینسون بودند. در ژوئن سال 2014 بنیاد غیرانتفاعی اتریوم برای کمک بیشتر در توسعه پلتفرم تاسیس شد. مقر این بنیاد هم‌اکنون در کشور سوئیس است.در سال 2014 جمع‌سپاری و جذب سرمایه نیز انجام شد.در ماه‌های ژوئن و آگوست 2014، در طول فروش جمعی که اتر در ازای بیت کوین فروخته شد، تیم اتریوم بیش از ۳۱,۰۰۰ بیت کوین از جامعه ارزهای دیجیتال جمع‌آوری کرد. ارزش آن بیت کوین‌ها در آن زمان چیزی نزدیک به ۱۸ میلیون دلار بود. در زمان فروش جمعی بیت کوین در محدوده ۶۵۰ دلار معامله می‌شد، اما پس از گذشت زمان قیمت بیت کوین سقوط شدیدی تجربه کرد و تیم پروژه باید با زیان از دست دادن میلیون‌ها دلار روبرو می‌شد.

در سال 2015

نام شبکه آزمایشی اتریوم، المپیک بود که در ماه مه 2015 راه‌اندازی شد. بسیاری از کاربران تاریخ انتشار اتریوم را به انتشار المپیک نسبت می‌دهند. این شبکه اجازه آشنایی توسعه دهندگان با پلتفرم را می‌داد.
روند توسعه اتریوم به چهار مرحله تقسیم شد تا توسعه دهندگان بتوانند خود را با آن وفق دهند. فرانتیر اولین مرحله از این روند توسعه شبکه بود و اساس کلی اتریوم در آن ارائه شد. در این نسخه کاربران می‌توانستند اتریوم خرید و فروش کنند، به استخراج اتریوم بپردازند و قرارداد هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز بسازند. فرانتیر رسما در تاریخ 30 جولای 2015 منتشر شد.
در سال 2015  هارد فورک هوم‌استد پیاده‌سازی شد.هوم‌استد اولین نسخه پایدار از اتریوم است که در تاریخ 10 مارس 2016 روی بلاک شماره 1,150,000 پیاده‌سازی شد. در هارد فورک هوم‌استد تضمین شد که شبکه اتریوم واقعا امن است و یک‌سری به‌روزرسانی‌های کلی روی آن اعمال شد.

در سال 2016

اتریوم کلاسیک در سال 2016 بوجود آمد. یکی از ویژگی‌های جالب بلاک چین‌ها، سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAOs) است. به بیان ساده یک DAO قرارداد هوشمندی است که با آن‌ می‌توان یک فرایند سیستماتیک را به طور خودکار و بدون واسطه‌ها انجام داد. برای ساخت DAO ابتدا گروهی از برنامه‌نویسان با کدهایشان مشخص می‌کنند که سازمان چگونه باید کار کند. زمانی که قرارداد هوشمند اجرا شد مردم می‌توانند با خرید توکن‌ها که نشان دهنده سهام آن‌ها در سازمان است، در تعیین سرنوشت آن نقش داشته باشند. قرارداد هوشمند DAO شامل کدی است که چگونگی تصمیم‌گیری در آن را مدیریت می‌کند و توکن DAO ارز دیجیتال یا نرم‌افزاری است که به کاربران DAO اجازه رای دادن می‌دهد. به نوعی بیت کوین را می‌توان اولین DAO موجود دانست زیرا کاربران قادر خواهند بود در این شبکه به تایید تراکنش‌ها رای بدهند.
یک استارتاپ آلمانی به اسم Slock.it، یک قرارداد هوشمند DAO روی شبکه اتریوم ساخت که مردم را قادر می‌ساخت دارایی خود را به صورت غیرمتمرکز به اشتراک بگذارند. این پروژه وقتی به مرحله‌ی فروش توکن رسید، تبدیل به موفق‌ترین کمپین جمع‌آوری سرمایه اولیه دنیا شد و توانست ۱۵۰ میلیون دلار جذب کند.
کد پایه‌ی DAO، عالی نبود؛ ضمن اینکه متن باز بوده و برای همه قابل رویت بود. در ۱۷ ژوئن، یک هکر ناشناس و یا گروهی از هکرها، باگی در سیستم پیدا کرده و شروع به جمع‌آوری پول از DAO و انتقال آن به یک DAO کپی کردند. پیش از اینکه جلوی او گرفته شود، ۵۰ میلیون دلار اتر دزدیده شد.با وجود اینکه تنها یک باگ در کد موجب این از دست رفتن سرمایه شد، شهرت اتریوم و مفهوم DAO زیر سوال رفت. با انتشار این خبر عده کثیری از افراد در جامعه اتریوم تصمیم به ایجاد نوعی هارد فورک گرفتند تا به این وسیله اعتبار از دست‌رفته را بازگردانند.هارد فورک، شکاف و انشعابی در بلاک چین یک ارز دیجیتال است که به طور کلی قوانین یک ارز را تغییر میدهد و بلاک چین جدیدی به وجود می‌آید. یک هارد فورک به‌نوعی جدا شدن یک رویکرد توسط اعضای یک جامعه است که تصمیم می‌گیرند، دیگر پروتکل‌های قبلی را در همان بلاک چین دنبال کنند. به‌عبارت‌دیگر یک نسخه جدید از بلاک چین قبلی، هارد فورک نام دارد.بدین ترتیب در بلاک ۱۹۲۰۰۰۰، یک هارد فورک برای اتریوم اتفاق افتاد. تا بدین‌وسیله بتوان سرمایه‌های از دست رفته سرمایه گذاران را به جیبشان بازگردانند.به سبب این هارد فورک، شبکه اتریوم جدیدی به وجود آمد و شبکه قبلی اتریوم کلاسیک نام گرفت.

تنجرین ویسل

تنجرین ویسل در سال 2016 پیاده‌سازی شد. در تنجرین ویسل مفهوم گس و بالا پایین شدن آن، برای پرداخت کارمزدها و هزینه‌های شبکه مطرح شد. همچنین توسعه دهندگان با بالا بردن هزینه برخی از فعالیت‌های سنگین، توانستند با حملات دیداس (DDoS) به طرز فوق‌العاده‌ای مقابله کنند. این به‌روزرسانی در بلاک شماره 2,463,000 مصادف با 18 اکتبر 2016 انجام شد.

اسپیریوس دراگون

اسپریوس دراگون دومین فورک اتریوم برای مقابله با حملات دیداس بود. در این هارد فورک که 22 نوامبر 2016 پیاده‌سازی شد، آسیب‌پذیری شبکه اتریوم در مقابل حملات دیداس تقریبا به صفر رسید.

درسال 2017

هارد فورک بیزانس که در اکتبر سال 2017 اجرا شد، با 9 تغییر روی پلتفرم اتریوم همراه بود و سختی شبکه اتریوم را کاهش داد. همچنین راه برای پیاده‌سازی قسطنطنیه و تکمیل متروپلیس باز کرد.

هارد فورک قسطنطنیه کُنستانتینوپول

هارد فورک قسطنطنیه کُنستانتینوپول مهمترین هارد فورک اتریوم طی سال‌های گذشته خواهد بود که بعد از چند بار تعویق، قرار است نهایتا در 27 فوریه 2019 پیاده‌سازی شود. این به‌روزرسانی برای شبکه اتریوم و توسعه دهندگانی که قصد کوچ کردن از الگوریتم اثبات کار (ماینینگ) به اثبات سهام را دارند، قدم بزرگی خواهد بود. در این به‌روز‌رسانی بزرگ که در نقشه راه اتریوم تعریف شده است، علاوه بر بهبود شبکه، پاداش بلاک از ۳ به ۲ کم خواهد شد و بمب سختی اتریوم به تاخیر خواهد افتاد.
به طورکلی پس از پیاده‌سازی قسطنطنیه و تکمیل هاردفورک مترو پلیس بهبودها و تغییرات زیر در شبکه اتریوم حاصل خواهد شد:
        بهبود حریم خصوصی تراکنش‌ها
        بهبود امنیت قراردادهای هوشمند
        به تاخیر انداختن بمب سختی اتریوم
        کاهش پاداش استخراج اتریوم
پیاده‌سازی هارد فورک سرینتی یا همان اتریوم 2.00 در زمان نامعلوم

در سال 2018

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در کنفرانس Devcon4 که ۳۱ اکتبر 2018، در شهر پراگ برگزار شد، از نقشه راه نسخه دوم اتریوم (Ethereum 2.0) رونمایی کرد و آن را یکپارچه خواند.
اتریوم ۲ نسخه‌ای کاملا متفاوت از اتریوم فعلی خواهد بود. این نسخه از اتریوم شامل کسپر برای رفتن به اثبات سهام، شاردینگ برای مقیاس پذیری (تراکنش‌های سریع و ارزان) و ای‌وازم برای بهبود ماشین مجازی اتریوم و در نتیجه بهبود شبکه است. اتریوم ۲ در واقع همان مرحله سرینتی است که در نقشه راه اولیه اتریوم تعریف شده بود.

هارد فورک متروپلیس

هارد فورک متروپلیس (بیزانس و قسطنطنیه) در سال 2019 پیاده‌سازی شد.هارد فورک متروپلیس به دو هارد فورک بیزانس و قسطنطنیه تقسیم می‌شود اما اصلی‌ترین بخش، قسطنطنیه است.

پیش بینی نرخ اتریوم در سال 2020

طبق اطلاعات و پیش بینی CoinMarketCap ، بیت کوین 70 درصد بازار ارزهای دیجیتالی را دارد. در اواسط ماه گذشته ، 71.25 به این سطح بازگشت که به بالاترین نرخ در دوسال گذشته رسیده است.حال با این تفاسیر همه چشم ها به اتریوم است. زیرا اتریوم تعیین خواهد کرد که زیر مجموعه ارزهای رمزپایه به کجا می رود. وقتی اتریوم موفق شد بیت کوین را برای دو روز متوالی پشت سر بگذارد ، تحلیلگران شروع به رویکرد صعودی از اتریوم کردند.
به گفته تحلیلگر CryptoWolf ، اتریوم اکنون مسیر بیت کوین را تا انتهای 2013 و آغاز 2016 دنبال می کند. همانطور که نمودار در توئیت خود نشان می دهد ، اتریوم یک دوره سهموی را تجربه کرد ، همانطور که اولین چرخه بازار بیت کوین ، یک تله گاو را دید ، به دنبال آن سقوط ، افتادگی در پایین و بالاخره یک "مینی تجمع .. در نتیجه ، سرمایه گذاران دوباره به نمای صعودی بازگشتند.
CryptoWolf نوشت: "چرخه بازار کلید بازگشت حداکثر است. بیت کوین در مقابل اتریوم. "
این مقایسه قیمت اتیوم و بیت کوین به ما نشان می دهد که اتریوم در چه مرحله ای است. اتریوم ابتدا منطقه 150 دلاری را آزمایش می کند و سپس از پایین به پایین پرش می کند تا بازار بعدی را راه اندازی کند. در نتیجه ، اتریوم ممکن است قیمت  150 دلار را با افزایش 450 تا پایان سال 2020 ببیند.
تحلیلگر مشهور ،  Rekt Capital  از تحلیل CryptoWolf  پشتیبانی کرد  و در پاسخ نوشت که این تحلیل و مقایسه بسیار معنی دار است. به گفته وی ، حرکات قیمت ETH و BTC برای با توجه به رویدادهای آن در سال 2019 ارتباط دارد.
با مراجعه به توئیت ، Rekt Capital همچنین اطمینان دارد که قیمت اتریوم به زودی 360 دلار را خواهد دید. با این افزایش ، شروع به صعود به قیمت می کند. این  صعود قیمت نیز تا پایان سال 2020 پیش بینی می شود.
مانند Bitcoin ، اتریوم در سال 2015 رکود را پشت سر می گذارد.پیش بینی و تجزیه و تحلیل فنی CryptoWolf مطابق با رو به رشد گاوهای اتریوم است. گاوهای دوم قویترین ارز رمزپایه ای بازار فکر می کنند که ETH اولین بازار خرس بزرگ زندگی خود را تجربه می کند.
پاتریک مک کوری ، مفسران صنعت و مدیر اجرایی امور مالی و فناوری PISA Research نیز گفت "Ethereum اکنون همان بیت کوین در سال  2015  را تجربه می کند."

اطلاعات خرید ارزی

کدام ارز دیجیتال را بخریم؟

اولین ارز رمزنگاری شده بیت‌کوین بود. تا اواخر سال 2016 غیر از بیت‌کوین ارز خاص و بزرگ دیگری وجود نداشت. اگر می‌خواستید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، بیت‌کوین می‌خریدید. سایر ارزهای دیجیتال (که با نام آلتکوین شناخته می‌شوند) در آن زمان فقط مانند سهام کم‌ارزش بودند که در یک بازار غیرشفاف معامله می‌شدند و صرفا ابزاری برای Pump و Dump بودند (افزایش مصنوعی قیمت و سپس فروش آن).

اما این وضعیت پایدار نماند. گرچه بیت‌کوین همچنان سردمدار ارزهای دیجیتال است ولی از سال 2017 سهم بازار آن از کل بازار ارزهای دیجیتال از 90 درصد به زیر 60 درصد رسیده است. بسیاری از مردم از این رویداد اطلاع یافتند، زیرا شاهد پرطرفدار شدن اتریوم و مشکلاتی مانند اندازه بلاک در شبکه بیت‌کوین بودند. این موضوع نشان می‌دهد که همیشه باید چشمان‌تان باز باشد و ببینید که مردم به سمت کدام ارز می‌روند.
اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، بیت‌کوین به عنوان یک دارایی پیش‌فرض در اکثر سبدها وجود دارد ولی شاید به عنوان مهمترین دارایی مطرح نباشد. در یک سبد که به خوبی چیده شده است، سایر ارزها مانند این موارد نیز احتمالا به چشم می‌خورد:

       اتریوم
       ریپل
       لایت‌کوین
       مونرو
       آیوتا
       NEM
      Stellar
    و….
ارزش بازار ارز  به معنای ارزش کل یک ارز دیجیتال است که معمولا به دلار آمریکا سنجیده می‌شود. ارزش بازار، یک معیار کامل و بی‌نقص برای سنجش نیست ولی می‌توان گفت در حال حاضر معیاری است که می‌توانیم ارزش یک ارز دیجیتال را با آن بسنجیم.
اگر قصد دارید که یک سبد دارایی خوب داشته باشید، بهتر است در مورد ارزها تحقیق کنید. در سایت pasargadpayment.eu آنها را بخوانید و ببینید که چشم‌انداز کدام ارز را مثبت می‌بینید (مخصوصا اگر در زمینه فعالیت آن ارز سررشته داشته باشید) و تصمیم بگیرید کدام ارز را قصد دارید خریداری کنید.

کارشناسان پاسارگاد پیمنت می توانند اطلاعات ارزها را در اختیارتان قرار دهند تا خرید مطمئنی داشته باشید.

چه زمانی برای خرید ارز مناسب است؟

هیچ قانون کلی و عمومی برای اینکه زمان مناسب خرید ارزهای رمزنگاری شده را تشخیص دهیم وجود ندارد. قیمت این ارزها با توجه به عرضه و تقاضا رشد یا افت می‌کند. اما باید در نظر داشته باشید زمانی که بازار هیجانی است و قیمت ارز در اوج خود قرار دارد اقدام به خرید نکنید و همینطور زمانی که قیمت یک ارز به شدت در حال سقوط است شاید خرید آن ارز عاقلانه نباشد .
بهترین زمان برای خرید، زمانیست که قیمت در سطح پایین‌تر‌ تثبیت شده است.
هنر معامله‌گر است که تشخیص دهد چه زمانی ارز در وضعیت حبابی قرار دارد و چه زمانی قیمت به کف خود رسیده است. گرچه خرید ارز در کف قیمت بسیار مشکل است و نمی‌توان کف‌ها و سقف‌های قیمت را به راحتی تشخیص داد.
گاهی اوقات یک ارز فراتر از تصور رشد می‌کند و همه فکر می‌کنند که در سقف قیمت قرار دارد ولی باز هم ارز رشد بیشتری را تجربه می‌کند و به قیمت‌های بالاتر می‌رسد. بنابراین نباید با یک پیش‌زمینه فکری ثابت به بازار نگاه کرد و امکان وقوع هراتفاقی وجود دارد.
به طور مثال وقتی قیمت بیت‌کوین به 1000 دلار رسید، همه تصور می‌کردند قیمت به شدت بالا رفته و بعید است که رشد بیشتری داشته باشد ولی بعد دیدیم که قیمت حتی به 20000 دلار هم رسید. بعد از این بود که همه متوجه شدند قیمت 1000 دلار در واقع فرصت خوبی برای خرید بوده است.
دو نکته مهم برای زمانبندی خرید ارزهای رمزنگاری شده در نظر داشته باشید:

1- حباب قیمت ارزهای رمزنگاری شده را با حباب در بازارهای مالی مقایسه نکنید. افزایش 10 درصدی قیمت یک ارز در روز، حباب محسوب نمی‌شود و یک اتفاق عادی در بازار ارزهای رمزنگاری شده است. اما رشد 100 درصدی در یک روز می‌تواند حباب باشد، گرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت بیشتر از آن رشد نکند!در چند روز(مهر ماه 98) اخیر اتریوم به پایین ترین قیمت خود رسیده است با این حال هنوز در رتبه دوم ارزشمندترین ارزهای دیجیتالی قرار دارد.

2- زمانی را برای مشاهده قیمت‌ها و رفتار بازار اختصاص دهید. فقط به خاطر اینکه یک کاهش قیمت جزئی رخ داده اقدام به خرید نکنید. شاید کاهش قیمت همچنان ادامه یابد. به دلیل اینکه می‌ترسید سود بزرگی را از دست دهید اقدام به خرید نکنید، فقط نظاره‌گر بازار باشید، اطلاعات‌تان را بالا ببرید و زمانی که فکر می‌کنید مناسب است دست به خرید بزنید. از طرف دیگر، زود دست به فروش نزنید، ارزی که در حال رشد است را نگهدارید و یا اینکه وقتی به سود رسیدید بخشی از آن را بفروشید و بخش دیگری را نگهداری کنید. شاید رالی صعودی به تازگی آغاز شده باشد.

اتریوم چگونه کار می‌کند؟

در این قسمت به زبان ساده نحوه کار اتریوم را بررسی می‌کنیم. همانطور که گفتیم، اتریوم پلتفرمی برای اجرای قراردادهای هوشمند است. قراردادهای هوشمند برنامه‌هایی هستند که توسط برنامه‌نویسان نوشته می‌شوند و به صورت غیرمتمرکز و بدون توقف، یک فرایند را به صورت هوشمند انجام می‌دهند. زبانی که با آن قراردادهای هوشمند را می‌نویسند، زبان برنامه نویسی سالیدیتی است.
قراردادهای هوشمند روی بلاک چین اتریوم پیاده‌سازی و اجرا می‌شود. اتریوم مانند بیت کوین، بلاک چین مخصوص خودش را دارد. مثل بیت کوین، در اتریوم هم شاهد یک بلاک چین عمومی هستیم یعنی همه اعضای شبکه اتریوم در تایید تراکنش‌ها نقش دارند.
دفترکل بلاک چین روی کامپیوترهای هر کسی که به شبکه متصل شود، نگهداری می‌شود با این تفاوت که در بیت کوین فقط تاریخچه تراکنش‌ها ذخیره می‌شود اما در اتریوم نودها از وضعیت قراردادهای هوشمند هم نگهداری می‌کنند. نودها همچنین چیزی به نام ماشین مجازی هم اجرا می‌کنند.

چگونه اتریوم خریداری کنیم؟

امروزه تهیه ارز دیجیتالی چندان سخت نیست، گزینه‌های زیادی در قالب صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی وجود دارند.

شما با مراجعه به لینک زیر می توانید ارزهای دیجیتالی را خریداری کنید.

 

توصیه ما به شما عزیزان این است که برای خرید ارزهای دیجیتال، باید از خرید اتریوم یا خرید بیت‌کوین شروع کنید، زیرا با خرید این دو ارز است که می‌توانید آنها را به راحتی به سایر ارزها تبدیل کنید. به عبارتی ابتدا بیت‌کوین یا اتریوم را خریداری می‌کنید سپس آنرا وارد صرافی‌ها کرده و به سایر ارزها تبدیل می‌کنید.
اما برای این که بتوانیم اتریوم بخریم نیاز داریم تا مواردی را از قبل تهیه کرده و همچنین نکاتی را نیز در ذهن داشته باشیم. ما قبلا این موارد را برای خرید هر نوع ارز دیجیتال مطرح کرده بودیم که در اینجا نیز به آن ها اشاره ای خواهیم داشت:
اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که قیمت اتریوم چقدر بوده و ما به چه میزان پول برای خرید اتریوم نیاز داریم؟حقیقت ماجرا این است که حداقل و حداکثر سقف خرید اتریوم را کیف پول یا صرافی تعیین می کند و این وابسته به صرافی ای که قصد خرید از را دارید و یا کیف پولی که قصد انتقال به آن را دارید، خواهد داشت. به طور معمول برخی از صرافی ها، اجازه انتقال و خرید 0.001 اتریوم را نیز به کاربران خود می دهند و برخی دیگر نیز اجازه خرید کمتر از 0.01 را نمی دهند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت هر یک واحد یا هر یک کوین اتریوم، پیوسته در حال تغییر بوده و نمی توان برای آن مقدار مشخصی در نظر گرفت. اما در حال حاضر قیمت هر واحد اتریوم بین 110 تا 150 دلار در حال نوسان می باشد و ممکن است حتی به بالاتر یا پایین تر از این مقدار نیز برسد.
باید هزینه ای را به عنوان کارمزد تراکنش هایی که برای هر بار خرید اتریوم و یا انتقال آن پرداخت کنید که بین 0.0003 تا 0.0007 اتریوم متفاوت خواهد بود. البته این تنها هزینه تراکنش در شبکه بلاکچین اتریوم است و برای خرید آن، معمولا باید هزینه ای را بابت کارمزد صرافی بپردازید که بسیار بیشتر از این مقدار می باشد.
برای خرید اتریوم باید نوسان دلار را نیز در نظر گرفته و قیمت هر دلار نسبت به ریال نیز محاسبه کنیم. به این ترتیب اگر قیمت هر دلار امریکا معادل 13000 تومان باشد و هر اتریوم معادل 140 دلار باشد، برای خرید یک اتریوم نیاز به 1,820,000 تومان هزینه خواهد بود. که با احتساب کارمزد ها حدود 2 میلیون تومان خواهد شد. اما چون سقف مشخصی برای خرید آن وجود ندارد، شما می توانید با هزینه ای بسیار کمتر نیز اقدام به خرید اعدادی کمتر از یک اتریوم نیز کنید.

سوالی که تمام کاربران دارند این است که از کجا اتریوم بخریم ؟

برای خرید اتریوم می توان از صرافی های ارز دیجیتال استفاده کرد. صرافی ارز دیجیتال مکانی است که می توانید در آن واحد های پولی مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید. در خصوص خرید اتریوم نیز اوضاع به همین منوال خواهد بود . برای اینکه بتوانیم اتریوم بخریم لازم است که به صرافی ارز دیجیتال یا سایت های معتبر مراجعه کنیم.

برای دست یابی به اطلاعات سایت ها و صرافی ها روی لینک زیر کلیک کنید.

صرافی هایی بزرگی همچون صرافی بایننس، کراکن و کوین بیس، از جمله صرافی هایی هستند که در سطح دنیا شناخته شده و شما می توانید از آن ها برای خرید اتریوم و یا مبادله آن استفاده کنید. اما این صرافی ها از ریال ایران پشتیبانی نکرده و به همین سبب نمی توانید از آن ها برای خرید اتریوم استفاده کنید ولی سایت pasargadpament.eu  تمام واحد های پولی را با قیمتی کمتر از دیگر صرافی ها ارزهای دیجیتالی را ارائه می دهد.
در مقابل صرافی های داخلی ایجاد شده اند که از جمله آن ها می توان به پاسارگاد پیمنت اشاره کرد. شما در این صرافی می توانید از طریق کارت بانکی و حساب ریالی خود در ایران، اقدام به خرید اتریوم یا هر نوع ارز دیجیتال دیگری نموده و به این ترتیب روی این ارز سرمایه گذاری داشته باشید.
علاوه بر امکان خرید، شما در این صرافی امکان فروش اتریوم را نیز خواهید داشت و می توانید اتریوم های خود را پس از افزایش قیمت، به پول نقد تبدیل کرده و از سود آن استفاده کنید.
به طور کل از طریق سایت‌های داخلی می‌توان اتریوم را به صورت مستقیم با ریال خریداری کرد. اما با این حال بیشتر سایت‌های داخلی در حال حاضر فقط بیت کوین می‌فروشند. همچنین باید توجه کنید که در صورت موجود بودن اتر در این سایت‌ها، حتما باید از معتبر بودن سایت اطمینان حاصل کنید.

ماشین مجازی اتریوم چیست؟

ماشین مجازی اتریوم (EVM)، یک نرم افزار کاملا تورینگ است و روی شبکه نودهای اتریوم اجرا می‌شود. این سیستم صرف نظر از زبان برنامه نویسی، به هر میزان که کاربر بخواهد زمان و حافظه در اختیارش قرار می دهد. ماشین مجازی اتریوم روند ایجاد برنامه های بلاک چینی را بسیار آسان تر و کارآمد تر از همیشه می‌کند. به جای اینکه برای هر برنامه یک بلاک چین ایجاد کنید می توانید از بلاک چین اتریوم برای هزاران برنامه استفاده کنید.

قیمت اتریوم

در سال ۲۰۱۷، سال شکوفایی ارزهای دیجیتال، قیمت اتریوم ۱۰,۰۰۰ درصد رشد داشت. بله درست است یعنی ۱۰۱ برابر. یعنی ۱۰۰ دلار در ابتدای ۲۰۱۷، و برداشت ۱۰,۰۰۰ دلار در انتهای ۲۰۱۷. اتفاقی که شاید هر قرن یکبار رخ دهد. در سال 2016 ارزش هر اتر کمتر از یک دلار بود.

برای مقایسه قیمت های فروش ارزهای دیجیتالی در صرافی های مختلف بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نمودار کلی قیمت اتریوم

پس از ژانویه 2018، قیمت اتریوم به روند نزولی شدیدی افتاد و امروز که در حال نگارش این مقاله هستیم، اتریوم از بالاترین قیمتش در 1500 دلار، بیش از 89 درصد سقوط کرده است. ارزش کل این ارز دیجیتال در اوایل سال 2017 به شدت به بیت کوین نزدیک شد و حتی برخی پیش‌بینی می‌کردند که این ارز دیجیتال بتواند در جدول ارزها از بیت کوین عبور کند.
اوایل سال 2017، زمانی که با رشد اتریوم، ارزش کل بازار بیت کوین و اتریوم به شدت به هم نزدیک شده بود.
هم‌اکنون هر واحد اتریوم با قیمت حدود 150 دلار معامله می‌شود. این رقم نشان دهنده این است که اگر اتریوم دوباره بتواند به بالاترین قیمت قبلی خود یعنی 1500 دلار برسد، حدود 10 برابر رشد کرده است.
اتر یک ارز کاربردی است. بدیهی ست که هر چقدر کاربرد و پذیرش آن بیشتر شود، قیمت هم افزایش خواهد یافت. از اتریوم می توان برای هوشمند سازی فرایندها نهایت استفاده را برد. هر میزان که قراردادهای هوشمند اتریوم بیشتر مورد پذیرش نهادها قرار بگیرند، محبوبیت و کاربرد بیشتر و در نتیجه قیمت هم افزایش خواهد یافت.

کیف پول

برای ذخیره اتریوم نیاز به نرم افزارهایی به اسم کیف پول یا Wallet دارید. شما می توانید این کیف پول ها را روی کامپیوتر یا موبایل خود داشته باشید. هر کیف پول اتریوم شامل یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است.آدرس کیف پول مانند شماره حساب شماست و می‌توانید مثلا برای دریافت اتریوم آن را در اختیار دوستتان قراردهید. کلید خصوصی یا همان Private Key به معنای تمام کیف پول شماست و نباید به هیچ وجه آن را در اختیار کسی قراردهید. با استفاده از کلید خصوصی کیف پول می توانید به مبالغ داخل کیف پول دسترسی کامل داشته باشید.
باید در نظر داشته باشید، وقتی خودتان قصد دارید ارز را در کیف پول نگهداری کنید، مسئول امنیت و حفظ آن خودتان هستید. اگر کیف پول روی موبایل‌تان نصب باشد و موبایل‌تان به هردلیلی از کار بیفتد، شاید موجودی ارزتان از بین برود. اگر کامپیوتر شما ویروسی شود و فایل‌های مهمی از کیف پول‌تان پاک شود، ممکن است کل موجودی‌تان را از دست بدهید.
البته خوشبختانه راهکارهایی برای پشتیبان‌گیری در بسیاری از کیف پول‌ها وجود دارد.

1- می‌توانید فایل پشتیبان کیف پول را در یک فلش مموری کپی کنید و آنرا در مکان امنی نگه دارید. برخی از کیف پول‌ها مانند Myetherwallet که یک کیف پول برای اتریوم است (و ارزهایی که بر پایه شبکه اتریوم ایجاد شده‌اند را نیز پشتیبانی می‌کند)، فایل پشتیبان را برای دانلود به شما می‌دهد.

2- پرینت گرفتن از کلید خصوصی و نگه داشتن آن بصورت آفلاین یکی از راهکارهایی است که می‌تواند امنیت ارز دیجیتال شما را تا حد زیادی بالا ببرد. بسیاری از کیف‌پول‌های معتبر امکان دریافت کلید خصوصی را برای کاربران فراهم کرده‌اند.

3- برخی از کیف پول‌ها از Seed پشتیبانی می‌کنند. Seed در واقع عباراتی تصادفی است که معمولا 12 تا 24 کلمه است و برای بازیابی ارز مورد استفاده قرار می‌گیرد..  این Seed را می‌توانید پرینت بگیرید تا دیگر نگرانی از بابت از دست رفتن موجودی نداشته باشید.حتی اگر کیف پول سخت‌افزاری ندارید، می‌توانید یک کیف پول کاغذی بسازید. این کیف پول می‌تواند حامل میلیون‌ها یا میلیاردها تومان ارز دیجیتال باشد و صرفا یک تکه کاغذ است که کلید خصوصی روی آن پرینت گرفته شده و در گاوصندوق یا جای امنی نگهداری می‌شود.

مناسب ترین کیف پول‌ برای اتریوم

برای ارز محبوب اتریوم کیف پول‌های بسیار زیادی توسعه داده شده‌اند. شما می‌توانید انواع این کیف پول‌ها را در  سایت اصلی آن مشاهده کنید اما در این بخش تنها به معرفی چند مورد از مشهورترین کیف‌پول‌های اتریوم می‌پردازیم. در این کیف‌پول‌ها شما می‌توانید علاوه بر اتر، تمام توکن‌های مبتنی بر اتریوم را ذخیره و مدیریت کنید. اول از همه نیاز به مکانی امن برای ذخیره اتریوم‌های خود (یا کلید های خصوصی خود) به نام والت یا کیف پول دارید.
توجه داشته باشید که کلید خصوصی مانند رمزعبور ایمیل شماست. همانطور که اگر فردی رمزعبور ایمیل شما را داشته باشد، می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند، اگر کسی کلید خصوصی کیف پول شما را داشته باشد، می‌تواند به دارایی شما دسترسی پیدا کند و همه را به سرقت ببرد. بنابراین هیچ گاه کلید خصوصی کیف پول خود را برای کسی به اشتراک نگذارید.

کیف پول رسمی اتریوم یا همان میست

این کیف پول رسمی اتریوم است. وقتی Mist را نصب می‌کنید، باید تمام بلاک چین اتریوم را دانلود کنید و با نودها همگام شوید. استفاده از میست برای تازه‌کاران پیشنهاد نمی‌شود زیرا  اجرای آن نیاز به دانلود کل داده‌های بلاک چین و مشخصات سخت‌افزاری مناسب دارد.

برای دریافت کیف پول میست می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

کیف پول MyEtherWallet

مای‌اترولت پرکاربردترین کیف پول اتریوم است. این پلتفرم تحت وب‌ بوده اما امنیت آن تضمین شده است زیر شما روی کلید خصوصی اتریوم از طریق سیستم خود، کنترل خواهید داشت. این برنامه با کد متن باز بوده و سرور آن توسط هیچ شخص سومی کنترل نمی شود و به شما اجازه نوشتن و دسترسی به قراردادهای هوشمند را می‌دهد. همچنین می‌توانید از طریق این مرورگر با دسترسی به Trezor یا Ledger Nano S به موجودی خود دسترسی پیدا کنید یا کیف پول کاغذی بسازید.

برای دریافت کیف پول مای‌اترولت می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

کیف پول سخت افزاری LEDGER NANO S

 

کیف پول سخت افزاری LEDGER NANO Sیکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره اتریوم است. کلید خصوصی اتریوم بصورت آفلاین روی این دستگاه ذخیره می‌شود. بهترین چیز در مورد Ledger Nano S این است که همراه یک نمایشگر OLED عرضه می‌شود که به شما امکان کنترل تراکنش ها را می‌دهد. امنیت دستگاه به قدری بالا است که حتی شما می‌توانید آن را روی یک کامپیوتر هک شده نیز استفاده نمایید.

برای دریافت کیف پول سخت افزاری LEDGER NANO Sمی‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

کیف پول سخت افزاری TREZOR

ترزور (TREZOR) کیف پولی سخت افزاری است که در آگوست سال ۲۰۱۴ برای بیت کوین عرضه شد. ترزور را می‌توان اولین کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین دانست. این کیف پول در عین قابلیت‌های امنیتی یک کیف پول سرد ، راحتی استفاده را نیز، درست به‌مانند کیف پول‌های داغ، به ارمغان می‌آورد. با تهیه این کیف پول می‌توانید علاوه بر بیت کوین و اتریوم چندین ارز دیجیتال دیگر را هم به صورت امن ذخیره کنید.

برای دریافت کیف پول ترزور می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

کیف پول موبایل Coinomi

برای اتریوم کیف پول‌های زیادی در بستر موبایل توسعه داده شده است که می‌توان گفت در حال حاضر مطرح‌ترین آن‌ها کیف پول کوینومی است. این کیف پول کلیدهایتان را درون دستگاه نگه می‌دارد و اجازه‌ی ذخیره‌ ۱۸ کوین مختلف و ۲۱۴ توکن را به شما می‌دهد. در حال حاضر این کیف پول برای سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس است. برای دانلود این کیف پول می‌توانید به سایت رسمی آن مراجعه فرمایید.

برای نصب کیف پول موبایل می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

چه تعداد کیف پول ساخته شده است؟

تقریبا دوازده میلیون نفر در سراسر دنیا از کیف پول های رمزپایه حاوی اتر استفاده می کنند. این کیف پول ها به نوعی می توان اکانت های اتریوم دانست که افراد می توانند بیشتر از یکی از آنها داشته باشند. البته در ماه های اخیر تعداد کیف پول های صرفا حاوی اتر افزایشی قابل توجه یافته و رقم ثبت شده ۱.۶ میلیون نفر در ماه می را پشت سر گذاشته است.

برای ریجیستر در صرافی ها و وب سایت های ارائه دهنده خدمات مالی می توانید از سیم کارت های ویژه ما از کشور اتریش استفاده کنید و همیشه امنیت حساب خود را تضمین کنید. برای خرید به لینک زیر مراجعه کنید.

چه عواملی بر قیمت اتریوم اثر می گذارند؟

روند افزایش قیمت اتریوم به مراتب از بیتکوین کندتر بوده است و در ۱۸ ماه نخست آغاز به فعالیتش حتی روی ۱۰ دلار ثابت مانده بود. اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی اما به تدریج ارزش این ارز دیجیتالی بالا رفت و در ماه ژوئن به رقم ۳۹۵ دلار رسید که یک ماه بعد با افت قیمت شدید روبرو شده و به ۱۵۵ دلار تنزل یافت اما در نهایت وارد یک منحنی پایدار صعودی شد.
افزایش قیمت اتریوم اما تا حدود بسیار زیادی مرهون رشد یکباره ارزش بیت کوین بود که علاقه و توجه کاربران به ارزش های آنلاین را بالا برده بود. این ارز مجازی در ماه های اخیر حمایت گسترده شرکت های بزرگ دنیا را نیز دریافت کرده است.اما همانطور که اشاره کردیم اتریوم در برهه یا برهه هایی نیز با افت ارزش روبرو بود که این مساله نیز تا حدود زیادی به خاطر نگرانی های امنیتی و تغییرات کلی بازار از جمله فروش عمده اتریوم توسط سرمایه گذاران بزرگ یا انتشار خبرهای مختلف در رابطه با آن بوده است.
در سطرهای بالاتر اشاره نمودیم که قیمت اتریوم بالغ بر ۲۰ درصد در یک روز افت پیدا کرد که این مساله نیز به خاطر کم شدن اطمینان به آن و همچنین انتشار شایعات بی پایه و اساس در مورد مرگ بوتریون بود.

تفاوت اتریوم با بیتکوین

از آنجا که اتریوم از نظر میزان ارزش بازار در جایگاه پس از بیتکوین قرار دارد، برخی دست به مقایسه میان این دو زده اند. برای مثال رشد سریع این ارز رمز پایه درست مانند بیتکوین باعث شده که ادعاهایی در مورد حبابی بودن بازار آن مطرح شود با این همه، طرفدارانش باور دارند که اتریوم چندین برتری نسبت به بیتکوین دارد که آن را متمایز می نماید:

نخست آنکه سرعت ایجاد بلوک ها در اتریوم بیشتر از بیت کوین است؛ منظور از بلوک همان سوابق مربوط به تراکنش های ارز رمزپایه است که به مراتب سریع تر از بیتکوین می توان ایجادشان کرد. البته همانطور که احتمالا می دانید استفاده خرده فروشان و فروشگاه های مجازی از بیتکوین به مراتب گسترده تر از اتریوم بوده با این همه هواداران اتریوم باور دارند که میزان مصرف برق مورد نیاز برای استخراج اتریوم پاییین تر است و همین مساله، آن را به گزینه بهتری برای انجام تراکنش های مالی تبدیل می کند.
اما اصلی ترین مزیت اتریوم تکنولوژی پایه آن است که امکان استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث را نیز فراهم می کند و کاربران صرفا به استفاده از ارز برای حضور در شبکه محدود نخواهند بود.
جذابیت بیتکوین اما در پولی نهفته است که کنترلش تنها در اختیار یک گروه قرار ندارد و نیازی نیست که از طریق یک سرور مرکزی اجرا شود؛ در مقابل فعالیت در شبکه اتریوم نه تنها از طریق خود اتر که بسیاری چیزهای دیگر امکان پذیر است.
اگر فایل های خود را روی یک سرویس ذخیره سازی مبتنی بر کلاود نظیر دراپ باکس نگهداری نمایید در واقع به دراپ باکس اطمینان کرده اید تا کنترل فایل هایتان را در اختیار بگیرد اما در یک شبکه غیرمتمرکز شما سرونوشت خود را در دست دیگرانی قرار می دهید که از آن شبکه استفاده می کنند و منافعی در حفظ و نگهداری آن دارند.
در حال حاضر تعدادی اپلیکیشن بر پایه اتریوم ساخته شده و برخی استارتاپ ها از این شبکه برای درآمدزایی با کمک جمع سپاری از طریق سکه های مجازی یا ICO که اتر یا دیگر ارزها را در ازای دریافت ژتون دسترسی به یک سرویس خاص تبادل می کنند) استفاده می نمایند.

برای تماس با کارشناسان ما برای مشاوره خرید ارزهای دیجیتالی بر روی دکمه پایین کلیک کنید.

کاربردهای اتریوم

به صورت کلی می توان گفت اتریم درست مانند دیگر ارزهای مجازی به خاطر ناشناس بودن و امنتیش در برابر جعل و سرقت شناخته شده است چراکه طبق آنچه گفته شد تراکنش های مربوط به آن در یک شبکه غیرمتمرکز صورت می گیرند. در این شبکه کاربران می توانند مبالغ هنگفتی را بدون نیاز به پرداخت مالیات (بخاطر نبود واسطه هایی نظیر بانک ها) منتقل نمایند.اتر را می توان در برخی فروشگاه های آنلاین و البته از طریق مسترکارت های پول مجازی و ویزا کارت ها صرف نمود. علاوه بر این می شود آن را در کیف پول های آنلاین پس انداز نمود و در بهترین زمان ممکن به فروش رساند تا بالاترین سود را به جیب زد به‌وسیله بلاک چین اتریوم می‌توان کارهایی انجام داد که شاید بیت کوین و بلاک چین بیت کوین نتوانند از پس آنها بر بیایند. صد البته اتریوم هم مشکلاتی دارد و نمی‌توان تراکنش‌های نسبتا آهسته‌ی آن را نادیده گرفت، اما این پلتفرم در حال توسعه است و فعلا امیدهای بسیار زیادی درمورد آن وجود دارد.حالا به صورت تخصصی تر در مورد کار برهای اتریوم صحبت می کنیم.
مهم‌ترین حوزه‌هایی که اتریوم در آن کاربرد دارد عبارتند از:

۱. بهبود خدمات بانکی و مالی

می‌توان گفت که استفاده‌های اتریوم در حوزه بانکی و مالی بی‌شمار است. بخش‌هایی نظیر فعالیت‌های مرتبط با گرونامه‌ها، اوراق قرضه، قراردادها، پرداخت و امور بیمه‌ای از جمله این استفاده‌‌هاست.
به‌عنوان‌مثال، فرض کنید فردی، بدون اطلاع بانک، در پرداخت تعدادی از اقساط ماهیانه خود ناموفق است. در چنین موردی، به‌جای سلب تمام حقوق فرد وام‌گیرنده از جانب اعطاکننده، می‌توان از یک قرارداد هوشمند تمام‌وقت استفاده کرد که در آن تمامی شرایط و مقررات پرداخت و دریافت قید شده باشد. یعنی مثلا اگر فرد اقساط خود را پرداخت نکرد، فلان اتفاق رخ دهد.یا در مورد اوراق قرضه دولتی، اگر قرارداد مذکور به‌وسیله قراردادهای هوشمند اجرا شود، در تاریخ معین، می‌توان مبلغ مورد را نظر به فرد خریدار اعطا کرد.
یکی دیگر از پرکاربردترین استفاده‌های اتریوم در دنیای واقعی را می‌توان، نرم‌افزارهای پرداخت‌های مالی غیرمتمرکز دانست. این قبیل پرداخت که از آن با عنوان مختصر «دیفای» یاد می‌شود، شامل وام‌ها و قروضی است که در بستر قراردادهای هوشمند و صرافی‌های غیرمتمرکز اجرا می‌شوند. میکر دائو یکی از مشهورترین این پروژه‌هاست که با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم توانسته یک ارز دیجیتال باثبات (ارزی با قیمت ثابت) را ایجاد کند که DAI نام دارد و توسط اتر پشتوانه‌سازی می‌شود. نکته جالب در مورد این سکه، قیمت دائمی یک دلاری آن است.
نظام اقتصادی جهانی بر پایه تراکنش‌هاست و اتریوم قرار است تا این نظام را برای همیشه تغییر دهد. در قراردادهای هوشمند اتریوم، امکان ایجاد چنین تغییری وجود دارد. به‌وسیله این قراردادها می‌توان هر چیز ارزشمندی را بدون خطرات احتمالی منتقل کرد. با قراردادهای هوشمند می‌توان بدون امضای یک قرارداد سنتی کاغذی، نسخه‌ای از آن را به شکل کدهای رایانه‌ای ثبت کرد.
حال تصور کنید به‌جای خرید یک عکس از پلتفرمی مانند «شاتر استوک»، قادر هستید تا این تصویر را مستقیماً از عکاس آن خریداری کنید؛ تنها کافی است که یک قرارداد دو طرفه را آغاز نمایید. چنین کاری به‌سادگی و به‌وسیله چند دستور ساده که بر روی پلتفرم اتریوم وجود دارد، قابل‌اجرا است. به‌عنوان‌مثال: اگر خریداری پول را در یک حساب قراردادی قرار دهد، بارگذاری عکس آغاز خواهد شد.

۲. بازارهای پیش‌بینی

استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم در بازارهای پیش‌بینی، از دیگر کاربردهای جالب این فناوری هستند.چند پلتفرم ویژه بازارهای پیش‌بینی مانند «جنوسیس» و «آگر» وجود دارند که در آنها از بلاک چین اتریوم و مکانیزم قراردادهای هوشمند استفاده شده است.
بازارهای پیش‌بینی به بازارهایی اطلاق می‌شوند که شما می‌توانید در آنها نتیجه یک رخداد یا اتفاق خاص را پیش‌بینی کنید. نتیجه یک بازی فوتبال، نتیجه کارزار انتخاباتی، حدس قیمت اجناس، شانس ایجاد یک جامعه در مریخ توسط «ایلان ماسک» و … ازجمله زمینه‌هایی هستند که از آنها با عنوان بازارهای پیش‌بینی نام‌ برده می‌شود.در چنین روندهایی، می‌توان از توکن‌ها و قراردادهای هوشمند اتریوم که نیاز به اعتمادسازی نیز ندارند، به‌منظور اعطای پاداش به افرادی که در این بازار مشارکت کرده‌اند یا افرادی که به‌عنوان برنده شناخته می‌شوند، استفاده کرد.
مراکز شرط‌بندی یا نظرسنجی در ارتباط با لزوم عرضه محصولی خاص توسط یک شرکت را می‌توان ازجمله کاربردهای قراردادهای هوشمند اتریوم تلقی کرد. از طرف دیگر ارزان بودن روند انجام این کار را می‌توان نقطه برتری قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاک چین اتریوم دانست.

۳. توکن سازی از دارایی‌های واقعی

به عقیده بسیاری، بازار توکن‌ های اوراق بهادار می‌تواند به یک فرصت چند تریلیون دلاری تبدیل شود و اتریوم ثابت کرده پلتفرم مناسب برای اجرای این کار است. به‌طور خلاصه، توکن های اوراق بهادار، نمایانگر دارایی‌هایی نظیر سهام، املاک، فلزات گران‌بها یا … هستند. به‌وسیله توکن سازی این دارایی‌ها بر روی بلاک چین، صادرکنندگان می‌توانند به‌راحتی و با سهولتی به‌مراتب بیشتر نسبت به مراحل فیزیکی و کاغذبازی‌های موجود، اقدام به انتقال و کار با آنها کنند.

۴. مدیریت هویت‌ دیجیتال

در بخش مدیریت هویت‌های دیجیتال نیز می‌توان از قراردادهای هوشمند استفاده کرد و مشکلات پرهزینه سرقت هویت و انحصار داده‌های را از میان برد. به‌وسیله قراردادهای هوشمندی که توسط پروژه‌هایی نظیر uPort ارائه می‌شوند، می‌توان خدماتی مبتنی بر مدیریت هویت هوشمند را دریافت کرد که کاربر، خود مسئول اطلاعات هویتی خود است.به‌عنوان‌مثال شما قصد مسافرت به خارج از کشور را دارید و اطلاعات پاسپورت خود را در سرویس uPort وارد کرده‌اید، حال در بخش بررسی مدارک، شما اطلاعات انتخابی و مورد نیازتان را ارائه می‌کنید.
در این صورت هیچ فردی نمی‌تواند اطلاعات شما را ببیند یا از آنها استفاده کند، مگر آنکه خود شما این اجازه را به‌وسیله uPort به آنها داده باشید. اطلاعات شما بر روی بلاک چین اتریوم ذخیره‌ شده و شما تنها قادرید تا به‌وسیله اپلیکیشن uPort، مجوز بررسی آنها توسط دیگران را صادر نمایید.

۵. دموکراسی سیاسی

اگر شما در حال مطالعه این متن باشید، به‌احتمال‌زیاد تحصیلات دانشگاهی و ضریب هوشی بالاتری نسبت به دیگران دارید. به خاطر همین، این احتمال نیز وجود دارد که هر چند سال یک‌بار پای صندوق رأی رفته و برای کاندید مورد علاقه‌تان رأی بدهید.با به‌کارگیری اتریوم و ازآنجایی‌که هیچ‌کس به‌طور مستقیم کنترلی بر روی شبکه‌ی آن ندارد، دیگر خبری از نتایج تحریف‌شده درزمینه آرا وجود نخواهد داشت. به همین دلیل اتریوم به برقراری هر چه بیشتر مردم‌سالاری کمک خواهد کرد.

۶. احترام به حریم خصوصی

آیا آن موتور جستجویی را می‌شناسید که بیشتر مردم دنیا همه‌روزه از آن استفاده می‌کنند؟ بله، همان موتوری که با حرف «گ» آغاز می‌شود. شاید باورتان نشود ولی این شرکت تمام اطلاعات شخصی شما را ذخیره کرده و آنها را به شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات می‌فروشد و از همین راه سالانه میلیاردها دلار در آمد به جیب می‌زند. بلاک چین اتریوم می‌تواند به چنین کاری پایان دهد.
در واقع از آنجایی‌ که هرچیزی ممکن است، اتریوم هم نمی‌تواند به چنین کاری به صورت کامل پایان دهد. اما به‌وسیله اتریوم می‌توان کاری کرد که با هر بار ذخیره اطلاعات توسط موتورهای جستجو، سوابق این کار در سیستم ثبت شوند. از همین رو چنین موتورهایی باید در ارتباط با ذخیره‌ی اطلاعات شما محتاط‌تر عمل کنند تا وجهه‌ی عمومی‌شان مثبت باقی بماند.

۷. ذخیره امن اطلاعات

شرکت‌هایی مانند دراپ باکس یا مایکروسافت، حجم بالایی از داده‌ها را بر روی مزارع سرور ذخیره می‌کنند. در واقع یک مزرعه‌ی سرور، ساختمانی است که صدها سرور در آن قرار داده شده تا اطلاعات مختلفی در آن‌ها ذخیره شود. مشکل مزارع سرور آنجاست که حجم بزرگی از اطلاعات در یک محل متمرکز شده‌اند و از همین رو در معرض نابودی به‌وسیله عوامل طبیعی و غیرطبیعی بسیاری هستند.
راه‌حل این مشکل نیز تشکیلات ذخیره‌ای غیرمتمرکز است. جایی که اطلاعات تنها در چند مزرعه سرور در ایالات‌متحده ذخیره نمی‌شوند، بلکه در صدها یا هزاران پایگاه داده در سرتاسر دنیا انباشته می‌شوند. البته در حال حاضر امکان وقوع چنین اتفاقی بسیار کم است، چرا که ساخت چنین شبکه‌ای امن و سریع میان سرورها چالش بزرگی است. با وجود این، اتریوم راه‌حلی مناسب بر این کار به‌حساب می‌آید، چراکه فناوری بلاک چین بکار رفته در آن را می‌توان برای رمزگذاری و انتقال سریع داده‌ها استفاده نمود.

۸. انقلابی در حوزه سلامت

اتریوم می‌تواند باعث به وجود آمدن انقلابی در سیستم سلامت دنیا شود. تمام بیمارستان‌های دنیا می‌توانند، سوابق بیماران را بر روی بلاک چین ذخیره نموده در هرجایی به آنها دسترسی داشته باشند. چنین روندی می‌تواند به تولید و توسعه واکسن‌ها و جلوگیری از شیوع ویروس‌های کشنده کمک کند و یا از تولید چنین ویروس‌هایی جلوگیری کند. شما این امکان را دارید تا در هنگام تعطیلات در تایلند نزد دکتر رفته و معاینات عمومی خود را انجام دهید و هنگام برگشت به منزلتان در نیویورک، جواب آنها را به دکتر خود نشان دهید.
اما این تمام فایده‌‌ی بلاک چین در حوزه سلامت نیست. کافی است که تب‌وتاب گجت های پوشیدنی که چند سالی است شدت گرفته را به یاد بیاورید. حال کافی است تصور کنید که اطلاعات ثبت‌ شده توسط ساعت هوشمندتان می‌تواند در سرتاسر دنیا در اختیار تمام بیمارستان‌های جهان قرار گیرد. در این صورت، می‌توان الگوهایی از شرایط پزشکی مانند حملات قلبی یا سکته‌ها را ثبت کرد و پیش از وقوع آنها، هشدارهای لازم را به افراد گوشزد نمود. این کار از دست اتریوم بر می آید و شاید یک روز جانتان را نجات دهد.

مزیت های اتریوم

از آنجا که برنامه های غیرمتمرکز در بلاک چین اجرا می شوند، لذا از تمام ویژگی های بلاک چین نیز می توانند استفاده کنند.

1. غیر قابل تغییر بودن: واسطه ها و افراد ثالث نمی تواند هیچ تغییری در داده ها ایجاد کنند.

2. غیرقابل دستکاری و نفوذ : برنامه ها بر اساس اجماع شبکه فعالیت می کنند. بنابراین امکان سانسور، نفوذ به شبکه یا حذف داده ها نیست.

3. امن : بدون نهاد مرکزی و تضمین شده توسط رمزنگاری.

4. همیشه فعال : برنامه‌های غیرمتمرکز هرگز متوقف نمی شوند و هیچ کس قادر به جلوگیری از فعالیت آن ها نیست.

هر خدمت متمرکزی می تواند توسط اتریوم غیرمتمرکز شود. خدمات بزرگی مثل پرداخت ها، بیمه،‌ رای گیری و بسیاری از خدماتی که اکنون توسط واسطه ها انجام می شوند، با بلاک چین غیرمتمرکز خواهند شد.با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند اتریوم، شرکت‌ها و خدمات گوناگون می‌توانند اعتمادسازی در کار خود را به حداکثر برسانند و به کسب و کار خود اعتبار ببخشند. در دنیایی که داده‌ها بسیار ارزشمند هستند، تمرکززدایی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

قرارداد های هوشمند چه هستند؟

به زبان ساده می توان گفت قراردادهای هوشمند، برنامه هایی هستند که دقیقا همانطور که توسط سازندگان مشخص شده اند، اجرا می شوند.
ایده اولیه آن در سال 1993 توسط یه مهندس کامپیوتر و رمزنگاری به نام نیک سابو به عنوان یک دستگاه داد و ستد خودکار معرفی شد. معروف ترین مثال آن یک دستگاه های فروش چیپس یا نوشابه است که با وارد کردن مبلغ به طور خودکار نوشابه یا چیپس دریافت می کنید. در اینجا هم ، کاربران اتریوم می توانند با استفاده از یک قرارداد هوشمند، 10 اتریوم را به یک دوست در یک تاریخ خاص ارسال کنند.
در این حالت، کاربر یک قرارداد را ایجاد می کند و داده ها را به آن قرارداد ارسال می کند تا بتواند دستور دلخواه را اجرا کند.
اتریوم یک پلتفرم است که به طور خاص برای ایجاد قراردادهای هوشمند ساخته شده است. اما این ابزار جدید(قرارداد های هوشمند) فقط برای یک کار خاص ساخته نشده اند. توسعه گران آن معتقدند که قرارداد های هوشمند حتی می توانند ساختمان بلاک ها را برای ساخت برنامه ها یا شرکت های غیرمتمرکز شکل دهند.

قرارداد های هوشمند چگونه کار می کنند؟

شایان ذکر است اولین بار بیت کوین از قرارداد های هوشمندانه برای انتقال ارز از فردی به فرد دیگر استفاده کرد.به این صورت که شبکه گره (node) ها تنها با شرایط خاص تراکنش ها را تایید می کنند. اما بیت کوین فقط برای انتقال ارز از قرارداد های هوشمند استفاده می کند. در مقابل، اتریوم محدودیت بیت کوین را ندارد و به توسعه دهندگان اجازه ایجاد برنامه های مختلف قرارداد های هوشمند را می دهد.
قراردادهای هوشمند می توانند:
    برنامه ای مانند حساب های مشترک ایجاد کند که به صورت خودکار و بدون عوامل انسانی فعالیت کند (مثلا بودجه ای به برنامه بدهند و فقط در صورت توافق همه افراد مقداری بودجه آزاد شود)
       ساخت برنامه هایی برای بیمه افراد
       ارائه خدمات به برنامه های دیگر (مثلا چگونه یک نرم افزار کتابخانه کار کند)
      ذخیره اطاعات مانند ذخیره اطلاعات یک دامنه یا یک پرونده

قدرت در تعداد

قراردادهای هوشمند احتمالا مکمل یک دیگر هستند و به یکدیگر کمک خواهند کرد.اجرای هر قرارداد نیازمند کارمزد تراکنش های اتریوم است که مفدار این کامزد ها بسیار کم بوده مقدارمحاسباتی که انجام می شود بستگی دارد.
همانطور که در راهنمای ما توضیح داده شده است “اتریوم چگونه کار می کند؟“، اتریوم زمانی کد قرارداد های هوشمند را فعال می کند که یک کاربر یا قرارداد دیگر کارمزد کافی برای هر تراکنش خود را پرداخت کند.
سپس ماشین مجازی اتریوم کد قرارداد های هوشمند را در “bytecode” اجرا می کند و می توانند در شبکه خوانده شوند.

چگونه دستگاه استخراج اتریوم بسازیم؟

ماینینگ یا استخراج را چگونه انجام دهیم؟

ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتالی به قدری محبوب شد که بازار کارت های گرافیکی تب و تاب خاصی پیدا کرد به طوری که شرکت هایی که در حوزه تولید این قطعات فعالیت می کردند بر آن شدند تا نیاز ماینرها را نیز در نظر بگیرند و مادربوردهایی را مخصوص فرآیند استخراج روانه بازار کردند که بعضا تا ۲۰ کارت گرافیک را نیز پشتیبانی می کند. اما شاید این سوال در ذهنتان پیش بیاید که چرا کارت گرافیک و قدرت پردازشی؟ برای استخراج ارزهای دیجیتالی به توان پردازشی زیادی نیاز است، برای تامین این توان پردازشی می توان از کارت های گرافیکی استفاده کرد. وظیفه کارت های گرافیکی در حالت عادی ایجاد تصاویر گرافیکی سه بعدی در بازی های کامپیوتری است که صرفا یک سری کارهای تکراری را انجام می دهد، از این رو گزینه مناسبی برای انجام محاسبات مربوط به ماین یا استخراج ارزهای دیجیتالی است. پیش تر کارت های گرافیکی برای گیمرها طراحی و ساخته می شد اما امروزه بازار هدف شرکت های سازنده کارت های گرافیکی تنها گیمرها نیستند بلکه ماینر ها نیز قسمت بزرگی از بازار هدف این شرکت ها را تشکیل می دهند. گیمر ها نیز می توانند با استفاده از کارت های گرافیکی خود عملیات استخراج ارزهای دیجیتالی را انجام دهند اما باید به این نکته توجه کنند که درآمد حاصل از آن مقدار قابل توجهی نیست و شاید نصرفد!
این مقاله به شما کمک میکند که سیستمى مناسب را براى استخراج اتریوم تجهیز کنید که این کار به دو بخش اصلى سخت افزار و نرم افزار  تقسیم میشود:
    انتخاب مناسب ترین سخت افزار و اسمبل کردن آن که تقریبا چند روزى طول خواهد کشید تا بتوانید سخت افزار مناسب را  با پایین ترین قیمت از بازار تهیه کنید.تنظیمات و پیکربندى براى شروع به استخراج ایتریوم.این کار مانند جمع کردن یک سیستم کامپیوتر معمولى است تنها با این تفاوت که باید براى انتخاب کارت گرافیکى نکاتى را رعایت کنید.

قسمت  اول: سخت افزار

1- مادربورد

مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه به شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است. ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط BIOS (بایوس) انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگرو ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد. مهمترین ویژگى که باید براى انتخاب مادربورد در نظر بگیرید تعداد پایه هاى کارت گرافیکى است که مشخص میکند چه تعداد کارت گرافیکى را میتوانید روى آن نصب کنید. مثلا مادربورد با ٣ PCI Express به معناى آن است که شما میتوانید ٣ Radeon RX470 4G با هش ریت ۲۸MH/s براى هر کدام نصب کرده که در مجموع ۱۳۱MH/s میشود. شما میتونید از مدلهاى دیگرى نیز استفاده نمایید اما بیشتر کارتهاى گرافیکى با PCI Express کار میکنند. مثلا یک مادربورد مناسب براى این کار میتواند GA-Z97X-Gaming 3 باشد.

2- کارت گرافیک (GPU)

کارت گرافیکى مناسب انتخاب کنید، برخى از کارتهاى گرافیکى باوجود اینکه بسیار گران قیمت هستند اما هش ریت مناسبى را به شما نمیدهند در حالى که برخى دیگر قدرت معقولى را دارند اما مصرف برق بالایى را طلب مى کنند. منطقى است که بگویم هرچه پول بیشترى را هزینه کنیم، قدرت هش بالاترى براى استخراج میتوانیم داشته باشیم اما دقت کنید که کارت گرافیکى کارآمد و موثرى را انتخاب کنید.
با تغییر بایوز این کارتها میتوان با پایین آوردن مصرف برق آنها به سرعتهای بالاتری دست یافت (گرچه کارخانه سازنده مصرف کننده را از اینکار برحذر میدارد
ما برخى از این کارتهاى گرافیکى را به شما معرفى میکنیم:
Radeon Rx 470 mod bios-
Hash Rate: 28.0 MH/s
Radeon Rx 480 mod bios-
Hash Rate: 30.0 MH/s

AMD Radeon R9 280X-
Hash Rate: 18.0 MH/s

AMD Radeon HD 7950-
Hash Rate: 13.0 MH/s

Strix Radeon R7 370-
Hash Rate 12.0 MH/s

Radeon R9 295×2-
Hash Rate 46.0 MH/s
یک مسئله اى که ممکن است با آن مواجه بشوید کمبود فضا براى نصب کارتها روى مادربرد است که براى حل اسن مسئله میتوانید از تبدیل Riser استفاده کنید. درواقع Riser یک کابل است که یک سرش به به پورت PCI-Express مادربرد وصل میشود و سر دیگر آن به کارت گرافیکى و این امکان را مى دهد که کارت گرافیکى را بیرون از کیس قرار دهید.

 Hard Drive-3

شما به یک هارد براى ذخیره سیستم عامل و نرم افزار استخراج خود دارید. یک درایو SSD میتواند کاربردى باشد. حجم هارد بستگى به کارى دارد که شما مى خواهید با آن انجام دهید دارد. مثلا اگر میخواهید تمام بلاکچین ارز مورد نظر خودتان را دانلود کنید، باید حساب کنید که کل آن بلاکچین چه حجمى را دارد و هاردى با ظرفیت بالاتر از آن را تهیه کنید. اما اگر مى خواهید که ایتریوم را توسط یک استخر استخراج کنید آنگاه نیازى ندارید که تمام بلاکچین را دانلود کنید و یک درایو SSD کوچک نیز کار شما را راه خواهد انداخت.
نمونه: SSDNow V300 120GB

4- RAM

حافظه تصادفى یا RAM براى ذخیره سازى موقت اطلاعات کامپیوتر است. براى کار استخراج  ۴GB حافظه مناسب است.

5- Pus پاور

منبع تغذیه یا پاور با قدرتهاى مختلف و مارکهاى بسیار زیادى در بازار موجود است. شما باید با در نظر گرفتن میزان مصرف و قدرت کارتهاى گرافیکى و سایر سخت افزارهایتان اقدام به انتخاب پاور مناسب نمایید. مثلا اگر مصرف کارت گرافیکى ٢٢٠ وات است و سایر تجهیزات ٢۵٠ وات، پس بهتر است که یک پاور ۶٠٠ واتى تهیه کنید. اگر قصد ساخت یک دستگاه با قدرت بالا را دارید که از تعداد زیادى GPU استفاده خواهید کرد، شاید بهتر باشه که از ٢ پاور ٧۵٠ وات استفاده کنید بجاى اینکه یک پاور ١۵٠٠ وات بگیرید. معمولا خرید ٢ پاور ٧۵٠ وات از نظر هزینه اولیه مقرون به صرفه است نسبت به یک پاور ١۵٠٠ وات.
 –هنگام تهیه پاور دقت کنید که قدرت مناسب براى تأمین تمام قطعات را دارا باشد و حداکثر ۷۵% قدرت آنرا بطور دایم استفاده نماید.

6- کیس

با توجه به تعداد کارتهاى گرافیکى و همچنین سایز آنها شاید انتخاب و پیدا کردن کیس مناسب براى این کار آسان نباشد و از سویى دیگر بدلیل خطر آتش سوزى نمیتوان قطعات را روى زمین رها کرد. شاید بهتر باشد که اقدام به ساخت محل مناسبى براى قرار دادن دستگاه خو کنید. مثلا به تهیه قفسه اى فلزى و فیکس کردن دستگاه در آن! در فضاى باز قرار دادن لوازم میتواند به تنظیم حرارت نیز کمک کند.
–کارتهاى گرافیکى میتوانند بشدت داغ شوند بخصوص اگر اورکلاک انجام داده اید. سعى کنید که محلى مناسب و خنک را براى نگهدارى دستگاه خود انتخاب کنید.

بخش دوم: نرم افزار

براى انتخاب سیستم عامل شما دو گزینه دارید، اول Ubuntu لینوکس که به شما امکانات بیشترى را مى دهد و رایگان است. انتخاب دیگر شما میتواند ویندوز باشد (حتما ۶۴ بیتی)  که نصب و کار با إن راحت تر است.
براى انتخاب نرم افزار دانلود میتوانید از EthOs استفاده کنید.
بعداز نصب سیستم عامل و نرم افزار ماینینگ شما میتوانید به دو روش اقدام به استخراج ایتریوم کنید:
  Solo، استخراج انفرادى که به معناى رقابت شما با دیگران براى بدست آوردن ایتریوم است. اما با ۶۰ MH/s شما نمیتوانید ایتریوم زیادى را بدست بیاورید و شانس شما براى استخراج کاهش میابد. ایراد دیگر این روش این است که باید تمام بلاکچین را دانلود کنید    Pool Mining, شرکت در استخرهاى استخراج و مشارکت در استخراج گروهى میتواند راه مناسبى براى استخراج اتریوم باشد.

شرایط ماینینگ یا استخراج

اگر قصد دارید تا به طور جدی به ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتالی بپردازید می بایست قبل از هر چیز یک سری فاکتورهای اساسی را در نظر بگیرید.
فاکتورهای اصلی برای ورود به دنیای ماینینگ و استخراج
فاکتورهای اساسی برای استخراج ارزهای دیجیتالی را می توان به ۴ بخش کلی تقسیم کرد:
       هش ریت (توان پردازشی)
      تولید گرما و صدای زیاد
      هزینه برق مصرفی
      هزینه اولیه برای خرید تجهیزات
که به توضیح هر یک می پردازیم.

هش ریت (توان پردازشی)

ماینینگ به روش PoW
هش ریت همان قدرت سخت افزاریست که صرف پردازش اطلاعات می شود. هر تجهیزی هش ریت مختص به خود را دارد و این اطلاعات بر روی آن سخت افزار مشخص شده است. لازم به ذکر است اگر تعداد زیادی از این تجهیزات را در کنار هم قرار دهید هش ریت یا قدرت سخت افزاری شما برای استخراج افزایش پیدا می کند. بنابراین این فاکتور را به عنوان عاملی مهم در استخراج ارزهای دیجیتالی در نظر داشته باشید.

تولید گرما و صدای زیاد

به علیت تو لید گرما و صدای زیاد نمی توان از کامیوتر های خانگی برای این کار استفاده کرد. چون اگر از کامپیوتر خود زیاد کار بکشید یا ساعت ها با آن یک بازی سنگین را اجرا کنید کارت گرافیک و سیستمتان داغ می کند حال در نظر بگیرید که مجموعه ای از کارت های گرافیکی، به طور مداوم و با حداکثر توان در حال کار کردن هستند، بنابراین طبیعی است که گرمای بیشتری ایجاد شود. علاوه بر گرما، فن های کارت های گرافیک صدایی را ایجاد می کنند که در صورت افزایش تعداد کارت های گرافیک، متعاقبا این صدا افزایش می یابد به طوری که ممکن است اذیت کننده باشد. اما راه چاره چیست؟ برای گرما می توانید از دستگاه های تهویه استفاده کنید اما به هرحال تهیه این دستگاه ها برایتان خرج می تراشد و مصرف برق نیز متعاقبا افزایش می یابد. برای کاهش صدای ریگ ماینینگ نیز می توانید از تکنولوژی های جدیدی استفاده کنید که باعث کاهش صدا می شوند، به عنوان مثال برخی از ریگ ها را با روغن های مخصوص عایق می کنند تا صدای آنها کمتر شود که برای آنها  نیز می بایست هزینه های جداگانه بپردازید.

هزینه برق مصرفی

همانطور که پیش تر گفته شد ریگ های ماینینگ برق زیادی مصرف می کنند . در حالت عادی تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری مصرف برق بالایی دارند حال در نظر بگیرید یک ریگ ماینینگ با مشخصاتی که گفته شد با حداکثر توان در حال کار باشد، قاعدتا هزینه برق شما به نسبت قابل توجهی افزایش می یابد. بنابراین بسیاری از افراد برای استفاده از ریگ ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتالی از مناطقی که برق ارزان تری دارد استفاده می کنند.

هزینه اولیه برای خرید تجهیزات

5 مزرعه بزرگ ماینینگ دنیا
جدای از هزینه برق و خرید تجهیزات برای کاهش صدا و خنک شدن ریگ ماینینگ، هزینه خرید و راه اندازی ریگ ماینینگ را نیز باید در نظر بگیرید که به نسبت هزینه قابل توجهی است. در حالت عادی کارت های گرافیکی به نسبت قدرت پردازشی آنها قیمت زیادی دارند. با داغ شدن صنعت ماینینگ و افزایش تقاضا برای کارت های گرافیکی قیمت این تجهیزات افزایش پیدا کرد. حال تهیه تعداد زیادی از این کارت های گرافیکی به افزایش هزینه ثابت شما منجر می شود. بنابراین برای اینکه وارد صنعت ماینینگ شوید می بایست ROI یا بازگشت سرمایه خود را محاسبه کنید تا ببینید برایتان این کار می صرفد یا خیر.

معرفی چند ریگ های ماینینگ

ریگ ماینینگ شارک مینی (Shark Mini)

ریگ ماینینگ شارک مینی  از ۴ درگاه کارت گرافیک پشتیبانی می کند و با توان پردازشی قابل ملاحظه ای به استخراج می پردازد. این ریگ ماینینگ یکی از ریگ هاییست که جای کمی می گیرد و همچنین گرمای زیادی تولید نمی کند. اگر نمی خواهید خیلی تحقیق کنید و در بازار بگردید این مدل را حتما مد نظر داشته باشید.
 

بیت کوین گلد جی پی یو ماینر (Bitcoin Gold GPU Miner)

از مسائل مهمی در استخراج ارزهای دیجیتالی مد نظر است  صرفه اقتصادی برای هزینه اولیه ریگ ماینینگ است که بیت کوین گلد جی پی یو ماینر دارای این خصوصت است. این ریگ ماینینگ از ۶ کارت گرافیک پشتیبانی می کند و با هش ریت ۲۰۰۰ در ثانیه به استخراج می پردازد. این ریگ ماینینگ محصول شرکت اتریوم ماینر است که شرکت تخصصی در زمینه ساخت دستگاه های استخراج می باشد.

پانداماینر B۵ پلاس (PandaMiner B۵ Plus)

پاندا ماینر یک محصول خوب در زمینه استخراج ارزهای دیجیتالی است و دارای ظرفیت ۸ کارت گرافیک می باشد و با هش ریت ۱۱۰ مگا بر ثانیه به ماینینگ می پردازد. این پکیج قیمت بالاتری نسبت به پکیج های معرفی شده دارد و در بازار نیز به راحتی یافت نمی شود. بسیاری از کارشناسان استخراج ارزهای دیجیتالی اعتقاد دارند که این پکیج برای استخراج اتریوم گزینه بسیار مناسبی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از خرید و فروش اتریوم از کارشناسان مشاوره بگیرید.

 

صفحه1 از3

درباره پاسارگاد پیمنت

هدف ما در این کارگروه آسان سازی خدمات ارزی در بستری مطمئن می باشد و به همین جهت دو تیم ایران و اتریش شرکت دانش بنیان پاسارگاد دست به دست هم داده و خدمات مالی و اعتباری را برای شما همراهان عزیز به ارمغان آورده اند

شبکه های اجتماعی ما

Search

Ahmad Ahmad  /  Support با کارشناسان ما در واتساپ گفتگو کنید