بلاگ

دوشنبه, 06 فروردين 1397 01:56

ترون (TRON)

این مورد را ارزیابی کنید
(24 رای‌ها)
(زمان خواندن: 6 - 11 دقیقه)

 

ترون (TRON) یک پلت‌فرم رمزنگاری است که هدف آن به اشتراک‌گذاری محتوای سرگرمی به صورت غیرمتمرکز است. این پلت‌فرم از فن‌آوری بلاک چین و شبکه نظیر به نظیر یا P2P بهره می‌برد.

ترون دارای یک ارز رمزپایه به نام “ترونیکس” (Tronix) است که توکن آن به اسم TRX شناخته می‌شود. در زمان نگارش این راهنما، ترون در رتبه چهاردهم برترین ارزهای رمزپایه قرار دارد. ارزش کل بازار این آلت کوین هم اکنون بیش از ۴٫۴ میلیارد دلار است.



در ابتدا ترون توسط یک نهاد غیرانتفاعی سنگاپوری بنیان‌گذاری شد. بنیاد ترون در تلاش برای به عهده گرفتن صنعت سرگرمی جهانی است. ترون در بیانیه‌ای خود را این گونه معرفی می‌کند:

“اعضای تیم ترون پیروان «سر تیم برنرز لی» می‌باشند. آن‌ها معتقدند که پروتکل از زمان ابداعش، به جای این که ابزاری برای سودآوری گروهی کوچک باشد، یک دارایی برای بشریت است.”

“سر تیم برنرز لی”، بنیان‌گذار شبکه جهانی وب است. پلت‌فرم باز و غیرمتمرکز ترون و تکنولوژی ذخیره‌سازی توزیع شده به تولیدکنندگان محتوای دیجیتال اجازه می‌دهد تا واسطه‌هایی نظیر “اپل استور” و فروشگاه “گوگل پلی” را حذف کنند. بنابراین، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به طور مستقیم منابع مالی را از مصرف‌کنندگان محصولات خود دریافت کنند.

در حال حاضر، مقدار زیادی از اطلاعات و ترافیک کاربران توسط چند شرکت انگشت شمار نظیر گوگل، فیس‌بوک، آمازون و اسنپ‌چت کنترل می‌شود. ترون در تلاش است با بازگرداندن مالکیت اطلاعات به تولیدکنندگان آن‌ها، این کنترل را کاهش دهد.
ویژگی‌های کلیدی ترون

ترون می‌خواهد “اینترنت” را با روش ارائه ویژگی‌های زیر بهبود دهد:

۱- آزادی اطلاعات: آزادی و غیرقابل کنترل بودن جریان اطلاعات

۲- فعال سازی اکوسیستم محتوا که در آن کاربران خواهند توانست دارایی‌های دیجیتالی را از روش پخش محتوا به دست آورند.

۳- عرضه اولیه سکه (ICO) شخصی با توانایی توزیع دارایی‌های دیجیتالی

۴- ارائه زیرساخت برای دسترسی به تبادلات دارایی‌های توزیع شده نظیر بازی‌ها، و پیش‌بینی بازار
دستاوردهای اقتصادی: “توکن ترون ۲۰” و “ترون پاور” (TP)

توکن ترون ۲۰ ارزش را حفظ خواهد کرد. به این ترتیب، مالکان محتویات شخصی می‌توانند بر اساس این پلت‌فرم، “توکن‌های سفارشی” خود را تهیه کنند. این اتفاق مشابه به امواج ارز رمز پایه است. لازم به ذکر است که “توکن ترون ۲۰” همانند “ترونیکس” نیست. ترونیکس، واسطه مبادلات بر روی این پلت‌فرم است.

شرکت ترون برای یافتن سرمایه‌گذاری درازمدت تلاش می‌کند و سرمایه‌گذارانی را که به دنبال سود کوتاه مدت می‌گردند را کنار می‌زند. با این وجود، کاربر می‌تواند توکن TRX را برای به دست آوردن TP قفل کند. این کار به پویایی و رشد کاربران در این اکوسیستم کمک می‌کند. با “ترون پاور” یا همان TP، می‌توان اقدامات قدرتمندانه‌ای نظیر به دست آوردن حق رأی دادن را در اختیار داشت. هر چه زمان بیشتری توکن‌های شما قفل شده باشند، TP به شما ترون بیشتری پاداش خواهد داد.
TRX چگونه کار می‌کند؟

این یک پروژه بلند مدت با مجموعه‌ای از مراحل توسعه‌ای است که با خروج آن در سال ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. در نهایت، ترون در سال ۲۰۲۳ ابدی خواهد شد. ویژگی‌های کلیدی هر مرحله از این قرار است:

۱- خروج: پلت‌فرم رایگان برای توزیع نظیر به نظیر، ذخیره‌سازی، و محتوا.

۲- ادیسه: ایجاد انگیزه‌های اقتصادی برای تشویق به تولید محتوا و توانمندسازی

۳- سفر بزرگ: ایجاد قابلیت‌های “عرضه اولیه سکه” (ICO) شخصی

۴- آپولو: توانایی برای تولیدکنندگان محتوا برای صدور توکن‌های شخصی ( “توکن ترون ۲۰”)

۵ و ۶- در هر دوی این مراحل، تیم توکن به دنبال افزایش توانایی تمرکززدایی صنعت بازی خواهد بود. آن‌ها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند که آزادانه از پلت‌فرم‌های بازی استفاده کنند و پس از ایجاد این بازی‌ها، دارای انگیزه‌های مالی شوند.

ترون (TRON) چیست؟
بررسی دقیق‌تر مراحل توسعه

ترون یک پروژه خاص و جاه‌طلبانه است. دامنه این پروژه بسیار فراگیر است. ترون بسیاری از فن‌آوری‌های بلاک چین را شامل می‌شود که امروزه، هنوز از فنی در مراحل تجربی می‌باشند. ترون به کل پلت‌فرم اتریوم شبیه است. تیم توسعه‌دهنده ترون تلاش می‌کند که در زمان ۸ تا ۱۰ سال، مراحل توسعه ترون را تکمیل کند.
خروج

هم اکنون ما در مرحله خروج قرار داریم. هدف از مرحله خروج، فراهم آوردن توانایی اشتراک ساده فایل توزیع شده بر روی چیزی شبیه به IPFS است (IPFS یک پروتکل نظیر به نظیر چندرسانه‌ای برای ایجاد سریع‌تر، ایمن‌تر و بازتر وب است). بنابراين، ترون به لحاظ تکنيکي از هيچ فن‌آوری بلاک چینی در پلت‌فرم کنونی خود استفاده نمی‌کند. با این حال، تنظیمات ترون به گونه‌ای است که با ورود به مرحله‌ی دوم، تغییر کند.
اودیسه

اودیسه، مرحله دوم است. در این مرحله، ترون تلاش می‌کند تا مورد پذیرش زودهنگام واقع شود. در مرحله اودیسه، ترون به یک جامعه اختصاصی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محتوا دست خواهد یافت. این جامعه با مدل اثبات سهام تشویق می‌شوند.

مشخص شدن مقیاس “پرداخت” به یک طرح مرتبط با آن خواهد بود. این طرح با طرح‌های دیگر در این زمینه، نظیر پرداخت به ازای هر بار نمایش یا پرداخت‌های کلیکی متفاوت است. این پرداخت‌های به ازای نمایش‌ها و کلیک‌ها ایده‌آل نیستند. این طرح‌ها همیشه به وسیله‌ی بات‌ها و سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مورد هجوم قرار می‌گیرند.

در نهایت کاربران در TRX (با پتانسیل کانال‌های پرداخت یک سویه) معامله می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا تبادل مبالغ برای خدمات سریع‌تر انجام شود. با این حال، اگر کاربران در ابتدا TRX را نگه نداشته باشند، به برخی از انواع پرداخت ورودی/خروجی یک حساب TRX نیاز خواهند داشت.
سفر بزرگ و آپولو

مرحله سوم (سفر بزرگ) و مرحله چهارم (آپولو) به دنبال فراهم نمودن امکان ارائه سهام برای تولیدکنندگان محتوا در یک نام تجاری بالقوه شخصی است. این کار از طریق “عرضه اولیه سکه‌های شخصی” (ICO شخصی) یا توکن‌های برندها انجام می‌شود. برای مثال، فرض کنید که شما یک تولیدکننده محتوا با نام تجاری “پرستو” می‌باشید. به این ترتیب، با ترون می‌توانید “توکن پرستو” را ایجاد کنید.

ترون برای این منظور باید پلت‌فرم کاربردی بلاک چین خود را همانند پلت‌فرم اتریوم با یک زبان کامل تورینگ برای قراردادهای هوشمند توسعه دهد. با این حال، ترون اظهار می‌کند که ممکن است با برخی از مشکلات مشابه اتریوم، مانند تراکم شبکه در نتیجه راه‌اندازی‌های ICO مواجه شود.

یکی از عوارض جانبی می‌تواند این باشد که شبکه ترون به درستی نتواند اعتبار هر یک از این تعداد زیاد توکن‌های منحصر به فرد را تأیید کند. علاوه بر این، در بیانیه ترون به جزئیات چگونگی جلوگیری از حملات Sybil (حملاتی که در آن‌ها، سیستم به وسیله هویت‌های جعل شده در “شبکه‌های نظیر به نظیر” به هم می‌ریزد) و یا هک شدن حساب مبادلاتی در شبکه پرداخته نشده است. این بیانیه تنها به اختصار به ضرورت پرداختن به این مسئله اشاره می‌کند. همچنین، به برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی تبادل غیرمتمرکز برای این توکن‌ها به عنوان تلاشی برای کاهش برخی از این تهدیدات بالقوه می‌پردازد.
ستاره دنباله‌دار

ستاره دنباله‌دار نام مرحله پنجم ترون است و در پی مواردی مشابه “اوگر” (Augur) با پلت‌فرم پیش‌بینی و بازی غیرمتمرکز است.
ابدیت

ابدیت، مرحله نهایی ترون است. در این بخش، توانایی جمع‌آوری منابع مالی و درآمدسازی بر اساس رشد جامعه در نظر گرفته می‌شود. در نهایت فن‌آوری هسته مرکزی ترون، به صورت کلی مبتنی بر سازگاری IPFS و پلت‌فرم اتریوم خواهد بود. بخش عمده‌ای از آن‌چه که ترون برای تحکیم آن تلاش می‌کند، توسط پروژه‌های مختلف و نهادهای انحصاری متقابل انجام می‌شود.

ترون (TRON) چیست؟
درباره TRX

عرضه اولیه سکه TRX یا همان ICO در تاریخ دوازدهم مرداد تا دوم شهریور ۹۶ (سوم تا بیست و چهارم آگوست سال ۲۰۱۷) انجام شد.

“جاستین سان”، مدیر عامل و مؤسس ترون است. از او به عنوان “جک ما” (مؤسس “علی بابا”) بعدی نام برده می‌شود. سان در بیست و هفت سالگی، یک رزومه فوق‌العاده قابل توجه را به دست آورده است:

    فارغ التحصیل دانشگاه پنسیلوانیا یکی از ۳۰ نفر چینی برتر زیر ۳۰ سال به انتخاب مجله فوربز سال ۲۰۱۵ یکی از ۳۰ نفر آسیایی برتر زیر ۳۰ سال به انتخاب مجله فوربز سال ۲۰۱۷ بنیانگذار Peiwo APP (اسنپ چت چین) شرکت کننده دانشگاه هوپان بنیان‌گذاری شده توسط “جک ما” رئیس پیشین نمایندگی ریپل چین

علاوه بر سان، تیم ترون شامل بازیکنان کلیدی دیگری نیز می‌شود. این پلت‌فرم در حال حاضر به خوبی توسط توسعه‌دهندگان چینی در تیم خود پشتیبانی می‌شود. ترون مورد حمایت بسیاری از اعضای قابل توجه جامعه کسب و کار چین واقع شده است. علاوه بر این، ترون در حال انتقال TRX به Peiwo APP است. با این کار، ۱۰ میلیون کاربر ترون قادر به مبادلات توکن خواهند بود.

در حالی که ترون از انواع ارزهای رمزپایه پشتیبانی می‌کند، اما TRX ارز رسمی آن خواهد بود. با در نظر گرفتن این مسئله، تمام ارزهای رمزپایه دیگر باید از طریق TRX تبدیل شوند.
تأمین سکه TRX و پایداری

شما نمی‌توانید TRX را استخراج کنید. در زمان نوشتن این مطلب، عرضه ترافیک در گردش این ارز رمزپایه برابر با ۶۵,۷۴۸,۱۹۲,۴۷۶ توکن است. کل عرضه توکن ترون، ۱۰۰ میلیارد کوین خواهد بود.

سان در روز هجدهم دسامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که بنیاد ترون تا ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۴٫۲ میلیارد توکن را قفل کرده است. سفته‌بازان اغلب معتقدند که نگهداری و قفل این توکن‌ها سبب افزایش ارزش آن‌ها خواهد شد.

ترون (TRON) چیست؟
تاریخچه مبادلات TRX

از آن‌جا که انتشار TRX به نسبت جدید است و در مهرماه ۹۶ (اواخر سپتامبر ۲۰۱۷) انجام شد، تارخچه مبادلات این ارز رمزپایه چندان طولانی نیست. با این وجود، TRX شاهد افزایش شدید قیمت خود بوده است. در شروع کار، قیمت هر TRX در حدود ۰٫۰۰۲ دلار بود. در این لحظه، یعنی ششم بهمن ۹۶، این قیمت به ۰٫۰۶ دلار رسیده است. این رقم، افزایشی ۳۰۰۰ درصدی (۳۰ برابری) را نشان می‌دهد. البته اوج قیمت ثبت شده توسط این آلت کوین در پنجمین روز از سال ۲۰۱۸ و به میزان ۰٫۲۵۹ دلاری بوده است. این رقم نزدیک به ۱۳۰ برابر ارزش اولیه TRX است! ترون توجه سرمایه‌گذارانی که به دنبال دسترسی به ارزهای رمزپایه مقرون به صرفه‌تر می‌باشند را به خود جلب کرده است. این امر می‌تواند افزایش قیمت ناگهانی را توضیح دهد.
TRX را از کجا بخریم؟

شما میتوانید TRX را در سایت‌های مبادلات ارزهای رمزپایه نظیر “باینانس” بخرید. برای این کار، ابتدا باید اتریوم یا بیت کوین خریداری کنید تا بتوانید به مبادله این آلت کوین بپردازید. “باینانس” اغلب به دلیل کارمزدهای معاملاتی پایین آن به عنوان یک انتخاب تجاری برتر در نظر گرفته می‌شود.
کیف پول TRX

TRX یک توکن ERC-20 است. بنابراین، می‌توانید آن را در کیف پول‌های سخت افزاری نظیر Ledger Nano S و Trezor که از بلاک چین‌های اتریوم پشتیبانی می‌کنند، ذخیره کنید. همچنین، می‌توانید آن را در MyEtherWallet یا همان MEW نیز ذخیره کنید. برای بررسی انواع کیف پول‌، به راهنمای ما درباره کیف پول اتریوم مراجعه کنید.

ترون (TRON) چیست؟
آیا سرمایه‌گذاری بر روی ترون خوب است؟

دیدن این که این پروژه چگونه تکامل خواهد یافت، جالب است. این پروژه‌ای است که به طور بالقوه نیاز متمرکز شدن بیش از حد در درون صنعت سرگرمی را برطرف می‌سازد. تعداد زیادی از اعضای تاثیرگذار در جامعه کسب و کار چینی از تیم ترون حمایت می کنند.

با یک دید مثبت و بلند مدت برای TRX و پلت‌فرم ترون، و مواردی مانند سرمایه‌گذاری نامحدود از سوی سرمایه‌گذاران، خوش‌بین بودن به ترون چندان غیرمعقول به نظر نمی‌رسد.

با این حال، این نوشته به هیچ وجه یک مشاوره مالی نیست. لطفاً هنگام سرمایه‌گذاری محتاط باشید و به طور کامل تحقیق کنید.
برچسب ها : آلت کوین, اتریوم, ترون, ترونیکس, سرمایه گذاری بر روی ترون, کیف پول اتریوم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
آخرین ویرایش در یکشنبه, 27 بهمن 1398 10:40

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

درباره پاسارگاد پیمنت

هدف ما در این کارگروه آسان سازی خدمات ارزی در بستری مطمئن می باشد و به همین جهت دو تیم ایران و اتریش شرکت دانش بنیان پاسارگاد دست به دست هم داده و خدمات مالی و اعتباری را برای شما همراهان عزیز به ارمغان آورده اند

شبکه های اجتماعی ما

Search

Ahmad Ahmad  /  Support با کارشناسان ما در واتساپ گفتگو کنید