بلاگ

چهارشنبه, 30 خرداد 1397 14:07

معرفی ارز Verge

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
(زمان خواندن: 3 - 6 دقیقه)

در این مطلب توضیحاتی درباره ی ارز Verge داده خواهد شد. در ادامه ی مطلب توضیحات دیگری درباره ی روش کار ارز Verge، چرا از VPN را جایگزین ارز Verge نمی کنیم، چگونگی ساختار ارز Verge و اینکه چرا ارز Verge منحصر به فرد است داده خواهد شد.

ورج یک ارز رمزپایه است که تمرکز اصلی آن بر ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی کاربرانش است. معاملات انجام شده با این ارز عملا قابل شناسایی نیست و کاربران آن می‌توانند معاملات خود را به شکل سریع و ناشناس انجام دهند.

این ارز که برای استفاده روزمره طراحی شده است بر مبنای بلاک چیناصلی بیت کوین توسعه یافته و هدف اصلی آن ارائه یک روش سریع، کارآمد و غیر متمرکز برای انجام معاملات مستقیم با رعایت حریم خصوصی شخصی به افراد و شرکت‌ها است. در واقع ورج به مردم سرتاسر جهان امکان استفاده از بلاک چین در معاملات روزمره را هدیه می‌کند.

در ساختار این ارز از شبکه‌هایی مانند Tor  و I2P استفاده شده است. این ارز با مبهم سازی آدرس‌های IP کاربران باعث جلوگیری از کشف و شناسایی اطلاعات مربوط به معاملات کاربران می‌شود.

با وجود ورج، افراد و شرکت‌ها قدرت انتخاب بیشتری در تعیین روش ارسال و دریافت وجوه دارند. این دستاورد جدید با ایجاد امکان تعویض و تغییر، خدمات و ابزارهای مفیدی را ارائه می‌کند که هم برای مبادلات عمده در سطح بازرگانان بزرگ و هم در مقیاس کوچک در سطح پرداخت‌های خصوصی مناسب هستند.

روش کار ورج چگونه است؟

ورج از تکنولوژی بلاک چین بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. این تکنولوژی با استفاده از سرویس‌هایی مانند Tor  و  I2P که اطلاعات شخصی شما مانند آدرس IP و موقعیت جغرافیایی را پنهان می‌کند ساخته شده است. با پیاده سازی تکنولوژی RSK در آینده، ورج قابلیت قراردادهای هوشمند را نیز ارائه می‌کند. با اجرای این پروژه، ورج تنها ارز رمزپایه‌ای خواهد بود که در عین حفظ محرمانه بودن اطلاعات کاربران از قراردادهای هوشمند هم پشتیبانی می‌کند.

چرا به جای ورج از VPN استفاده نمی کنیم؟

در صورت برقراری ارتباط از طریق شبکه خصوصی مجازی(VPN) تنها بخش رمزگذاری شده از ارتباط، بخشی است که شما را به ارائه کننده سرویس VPN وصل می‌کند. از آن جا به بعد مسیر ارتباط محافظت شده نیست. بنا بر این سرویس VPN نیاز به تصدیق این مسئله دارد که ارائه کننده VPN شما گزارش‌ها و سوابق مربوط به عملیاتتان را افشا نمی‌کند. با استفاده از ورج دیگر نیازی به این کار نیست و می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعات شما در کل مسیر ارتباط محفوظ خواهد ماند.

ساختار ورج چگونه است؟

ورج یک ارز رمزپایه غیرمتمرکز شکل گرفته بر اساس یک پلتفرم متن باز (open source) است. در واقع ورج یک پروژه با سبک ابتدایی و اساسی با یک تیم توسعه دهنده اصلی است که به طور مداوم روی بهبود مبانی موجود این ارز رمزپایه کار می‌کنند. تمام تصمیم‌های مربوط به پیاده سازی یک ویژگی جدید توسط انجمن اصلی آن گرفته می‌شود.

ورج یک شرکت خصوصی نیست که از طریق پیش فروش سکه یا عرضه اولیه سکه‌ها اداره شود. هیچ کنترل مرکزی روی سکه‌های آن وجود ندارد. تمام توسعه و بازاریابی این ارز رمزپایه توسط هزاران نفر از اعضای جامعه پشتیبانی و انجام می‌شود. نرم افزار آن یک نرم‌افزار متن باز است که با توجه به تعداد زیاد افراد تیم توسعه‌اش مدام در حال پیشرفت است.

البته کدنویسی کار مشکلی است. تیم توسعه برای این که این کار را راحت کند تا افراد جامعه بتوانند در توسعه آن کمک کنند مجموعه‌ای از ابزارها را گردآوری کرده و در اختیار مخاطبانش قرار داده است.

قابل ذکر است از آن جا که ورج مانند دیگر سکه‌ها پیش فروش ندارد نمی‌تواند به توسعه‌دهندگان پرداختی داشته باشد. لذا توسعه آن از طرف افراد جامعه بدون دریافت دستمزد صورت می‌گیرد.

چرا ورج منحصر به فرد است؟

ارزهای رمزپایه زیادی وجود دارند و اغلب آن‌ها بسیار به هم شبیه اند. آن چه که ورج را منحصر به فرد می‌کند این است که:

  • این ارز رمزپایه دارای یک بلاک چین عمومی است. لذا این امکان را به ما می‌دهد تا در عین ناشناسی و حفظ اطلاعات شخصی بتوانیم از اطلاعاتی مانند نحوه توزیع سکه‌ها، تعداد کاربران و اطلاعاتی مانند آن مطلع شویم.
  • با استفاده از تکنولوژی RSK در آینده ورج اولین ارز رمزپایه مبتنی بر حریم خصوصی با قابلیت انجام قراردادهای هوشمند یکپارچه خواهد بود.
  • معاملات ورج به لطف بلاک‌های ۳۰ ثانیه‌ای با سرعت بالایی انجام می‌شوند.
  • سرعت معاملات با استفاده از ورج نسبت به سایر ارزها فوق‌العاده سریع‌تر است. تکنولوژی تایید پرداخت ساده(SPV) این امکان را فراهم می‌کند تا زمان لازم برای تایید معامله به طور متوسط به ۵ ثانیه برسد.
  • ورج مجموعه گسترده‌ای از کیف پول‌های امن را برای انواع سیستم‌های عامل ارائه می‌کند. کیف پول Tor Android Wallet یک پیشرفت انقلابی در زمینه انجام معاملات ناشناس با موبایل است. این ویژگی در بین ارزهای متمایل به حفظ حریم خصوصی منحصر به ورج است.
  • ورج آماده قبول مسئولیت ایجاد اپلیکیشن‌های کیف پول چندگانه برای تمام سیستم‌های عامل قابل نصب بر روی کامپیوترها و موبایل‌ها است.
  • این پروژه یک پروژه متن باز است که توسط یک تیم توسعه تخصصی و یک جامعه مستعد قوی هدایت می شود.
  • تیم توسعه آن بسیار فعال و پویا است و همواره دارای ارتباط نزدیکی با جامعه است. شما می‌توانید برای پشتیبانی یا پیشنهاد ایده‌های جدید به سادگی به توسعه دهندگان اصلی دسترسی پیدا کنید.
  • حداکثر عرضه سکه های آن ثابت است و مقدار آن ۱۶/۵ میلیارد سکه است. چنین عرضه‌ای امکان توزیعی عادلانه‌تر را فراهم می‌کند، از دستکاری بازار به شدت جلوگیری می‌کند و این ارز را برای پرداخت‌های عادی مناسب می‌سازد.
  • در بلاک چین ورج از چندین الگوریتم از جمله  Scrypt، x17، groestl،  blake2s و  lyra2rev2 استفاده شده است. این موضوع باعث می‌شود که کنترل ورج با انواع مختلف کامپیوترها ممکن باشد.
  • ورج نه پیش فروش سکه داشته و نه عرضه اولیه سکه.
  • پروتکل روح(Wraith) این امکان را به ما می‌دهد که به راحتی معاملات را در سطح خصوصی پنهان کنیم. این در حالی است که یک گزینه انجام معاملات در سطح قابل دسترسی برای عموم هم وجود دارد. این گزینه برای کسانی قرار داده شده که شفافیت اطلاعات برایشان اهمیت دارد و معاملات خود را ثبت می‌کنند.

ارز رمزپایه ورج با نماد XVG شناخته می شود و برنامه انتشار آن هر سه ماه یک بار به روز می‌شود. صرافی‌ها و فروشندگان زیادی در دنیای واقعی هم این ارز را قبول دارند و پذیرای مبادلات با استفاده از آن هستند. لذا به نظر می‌رسد که این ارز رمزپایه آینده روشنی داشته باشد.

 
آخرین ویرایش در شنبه, 26 بهمن 1398 09:08
محتوای بیشتر در این بخش: « معرفی ارز BitShares معرفی ارز Siacoin »

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

درباره پاسارگاد پیمنت

هدف ما در این کارگروه آسان سازی خدمات ارزی در بستری مطمئن می باشد و به همین جهت دو تیم ایران و اتریش شرکت دانش بنیان پاسارگاد دست به دست هم داده و خدمات مالی و اعتباری را برای شما همراهان عزیز به ارمغان آورده اند

شبکه های اجتماعی ما

Search

Ahmad Ahmad  /  Support با کارشناسان ما در واتساپ گفتگو کنید