بلاگ

دوشنبه, 25 تیر 1397 10:59

ثبت نام در آزمون های بین المللی

این مورد را ارزیابی کنید
(50 رای‌ها)
(زمان خواندن: 5 - 9 دقیقه)

یکی دیگر از خدماتی که پاسارگاد پیمنت جهت رفاه حال کاربران گرامی ارائه می دهد مختص دانش آموختگان و اشخاصی است که قصد شرکت در آزمون های بین المللی را دارند ولی به دلایل تحریم و عدم دسترسی مستقیم به درگاه های پرداخت خارجی و به طبع آن عدم پرداخت پاسارگاد پیمنت به خدمت رسانی این عزیزان شتافته و توانایی انجام ثبت نام کاملا اصولی برای ایشان را دارد.

 

 

 

 

 

 

برخی از آزمونهایی که ثبت نام آنها در پاسارگاد پیمنت انجام میپذیرد:

 

 

آزمون CFA

آزمون CFA :

آزمون Chartered Financial Analyst که به اختصار CFA گفته می شود قوی ترین آزمون برای فعالان حرفه ای بازار سرمایه، در رشته مدیریت مالی و سرمایه گذاری است . در سال های اخیر آزمون CFA که یکی از ملاک های شناخته شدن به عنوان نخبه مالی است طرف دار زیادی از داخل و خارج کشور پیدا کرده است.

برنامه آزمون CFA
آزمون CFA دارای سه سطح (1 و 2 و 3) بوده و با شراط زیر برگزار می شوند:
یک بار در سال در مراکز برگزاری آزمون در جهان برگزار می شود که تاریخ آن مصادف با اولین شنبه ماه ژوئن می باشد. البته آزمون سطح 1 در ماه دسامبر نیز برگزار می شود.
آزمون ها ترتیبی بوده و به نوبت سطح برگزار می شوند.
تنها به زبان انگلیسی برگزار می شود.
در ایران برگزار نمی شود و برای شرکت در این آزمون باید یکی از مراکز آزمون در دوبی ، استانبول و یا ایروان را انتخاب کنید.
افرادی که موفق شوند در هر سه سطح آزمون CFA قبول شوند، گواهی نامه CFA Charter دریافت می کنند و به عنوان CFA Charter Holder شناخته می شوند.

هزینه آزمون CFA‌
برای ثبت نام در این آزمون باید هزینه ای را که فارغ از هزینه ی خود آزمون می باشد و تنها یک بار برای همیشه باید پرداخت شود را بپردازید که one-time program enrollment fee نام دارد.
همچنین هر سطح آزمون هزینه ای جداگانه داشته که با نزدیک شدن به روز آزمون مبلغ آن نیز افزایش می یابد.

 آزمون GRE

آزمون GRE :

آزمون Graduate Records Examination که به طور خلاصه GRE نامیده می شود ملاک پذیرفته شدن در اکثر دانشگاه های آمریکا و انگلیس می باشد . در این آزمون توانایی ها ، معلومات شما درزمینه سیاسی ، قدرت استنتاج و درک متون عمومی ارزیابی می شود.
آزمون GRE هم اکنون در دو حالت کاغذی و حضوری و به صورت کامپیوتری و انلاین برگزار می شود.

انواع آزمون GRE
این آزمون در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار می شود:


عمومی GRE General:
این آزمون حالت عمومی دارد و برای پذیرش در اکثر دانشگاه ها و شرکت های معتبر استفاده می شود.
تخصصی GRE Subject:
این آزمون تنها در یکی از سه شرایط زیر مورد استفاده قرار می گیرد.
برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات سطح بالا
برای آن دسته از دانشجویانی که دروس اختصاصی دانشگاه خود را با نمره پایین گذرانده اند.
دانشجویانی که می خواهند در رشته های بیوشیمی ، شیمی ، ادبیات ، انگلیسی ، ریاضی ، فیزیک و روان شناسی ادامه تحصیل دهند.

مهارت هایی که در آزمون GRE مورد ارزیابی قرار می گیرد:‌
درک زبانی (verbal) و دایره لغات.
دانش محاسباتی و ریاضی.
تحلیل.

محل برگزاری آزمون GRE
در حال حاضر آزمون کاغذی در ایران فقط در دانشگاه اصفهان برگزار می شود

 آزمون USMLE

 آزمون USMLE :

آزمون United States Medical Licensing Examination که به اختصار USMLE نیز نامیده میشود ملاک قبولی پزشکانی است که قصد ادامه تحصیل یا طبابت در آمریکا را دارند و باید از FSMB تاییدیه اخذ نمایند.
این آزمون تحت نظر اتحادیه فدراسیون انجمن پزشکی آمریکا FSMB و هیئت ملی بازرسان پزشکی آمریکا NBME برگزار می شود و در آن توانایی پزشکان در استفاده از دانش، مفاهیم و اصول مهارت های بیمار محور که برای مراقبت موثر و مطمئن بیمار لازم است، ارزیابی می شود.

این آزمون دارای سه مرحله بوده که امتیاز های هر سه مرحله برای اخذ مجوز پزشکی سرنوشت ساز خواهد بود.
متاسفانه این آزمون در ایران برگزار نمی شود. دو مرحله اول (USMLE Step 1 و USMLE Step 2 CK ) را می توانید در یکی از کشورهای همسایه (مثل امارات متحده عربی و ترکیه)‌ شرکت کنید ولی دو مرحله آخر (USMLE Step 2 CS و USMLE Step 3) فقط در ایالت متحده آمریکا و در 5 شهر هیوستون، اتلانتا، فیلادلفیا، لس انجلس و شیکاگو برگزار می شود.

مرحله اول:
که در آن تسلط داوطلب بر مفاهیم پایه ای علوم پزشکی و استفاده از آنها در عمل مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مرحله دوم:
که متشکل از:
USMLE STEP 2 - CK، دانش بالینی شما را ارزیابی می کند.
USMLE STEP 2 - CS، مهارت شما را در شرح حال گرفتن از بیمار و معاینه کردن او می سنجد. همچنین مهارت شما در وارد کردن اطلاعاتی که از بیمار می گیرید و تشخیص بیماری و درمانی که برای او تجویز می کنید را مورد ارزیابی قرار می دهد.

مرحله سوم:
یک آزمون دو روزه می باشد که در این مرحله از آزمون، مهارت شما در مدیریت بیمار آزمایش می شود. همچنین مهارت و دانش پزشکی شما برای تامین مراقبت های عمومی یک بیمار مورد ارزیابی قرار می گیرد.نکته:‌ گذراندن این step برای طبابت در آمریکا و در نتیجه اخذ ویزای کار (H1) الزامی می باشد ولی برای ورود به رزیدنتی لازم نمی باشد. چون برای موفقیت در این آزمون باید به سیستم پزشکی و بیمارستانی آمریکا به خوبی مسلط باشید بنابراین می توانید این مرحله از آزمون USMLE را در پایان سال اول رزیدنتی در آمریکا شرکت کنید.

آزمون USMLE Step 3USMLE Step 3 یک آزمون دو روزه می باشد که در این مرحله از آزمون، مهارت شما در مدیریت بیمار آزمایش می شود. همچنین مهارت و دانش پزشکی شما برای تامین مراقبت های عمومی یک بیمار مورد ارزیابی قرار می گیرد.گذراندن این step برای طبابت در آمریکا و در نتیجه اخذ ویزای کار (H1) الزامی می باشد ولی برای ورود به رزیدنتی لازم نمی باشد. چون برای موفقیت در این آزمون باید به سیستم پزشکی و بیمارستانی آمریکا به خوبی مسلط باشید، می توانید این مرحله از آزمون USMLE را در پایان سال اول رزیدنتی در آمریکا شرکت کنید.این آزمون در دو روز برگزار می شود.

سوالات روز اول شامل 256 سوال چند گزینه ای است که در 6 بخش (42 الی 43 سوال در هر بخش) تنظیم شده است و برای پاسخ گویی به هر بخش 1 ساعت فرصت دارید.
مدت زمان اختصاص داده شده به این آزمون 8 ساعت می باشد. (البته با در نظر گرفتن 45 دقیقه استراحت و 15 دقیقه آموزشی )

سوالات روز دوم در دو بخش ارائه می شود که تقریبا 9 ساعت به طول می انجامد.
نصف روز را باید به 198 سوال چند گزینه ای پاسخ داد که این سوالات در 6 بخش ارائه شدند (33 سوال در هر بخش) و 45 دقیقه برای پاسخ دادن به سوالات هر بخش زمان دارید.
در نیمه روز دوم به شما یک آموزش 7 دقیقه ای برای اینکه چه طور با سیستم کامپیوتری کیس های شبیه سازی شده را بررسی کنید، داده می شود که گذراندن این آموزش (CCS tutorial) ضروری می باشد و بعد از آن باید 13 کیس شبیه سازی شده را به وسیله کامپیوتر و مطابق استانداردهای آمریکا مدیریت کنید.(از لحظه ورود به مطب و یا بیمارستان تا لحظه ای که کامل خوب شود)

مثلا یک بیمار اوژانسی به شما می دهند و شما باید بدانید که چه زمانی باید او را به بخش منتقل کنید، چه آزمایش هایی باید انجام دهید، چه سوالاتی را باید از بیمار بپرسید، با چه متخصص هایی مشاوره کنید و …. تاثیر تشخیص و درمان شما به وسیله کامپیوتر بر روی بیمار اعمال می شود و نتیجه آن اعلام می شود. اگر تشخیص اشتباه دهید برای شما این پیغام می آید که "متاسفم! بیمار شما فوت کرد. :( " خلاصه اینکه باید بیمارتان را به طور کامل مدیریت کنید.
برای بررسی هر کیس 10 الی 20 دقیقه زمان دارید.

هزینه ثبت نام در آزمون USMLE را می توانید:‌
با کارت های اعتباری و یا کارت هدیه ویزا/ مستر بپردازید. (نیازی نیست که الزاما ویزا کارت/ مسترکارتی که از آن برای پرداخت استفاده می کنید به نام خود شما باشد.
و یا ازطریق ثبت سفارش در پاسارگاد پیمنت پرداخت کنید.

آزمون تافل

آزمون تافل:

آزمون تافل که از طرفداران زیادی نیز در ایران برخوردار است ، آزمونی برای تعیین سطح زبان بین المللی یعنی زبان انگلیسی بوده وهر چهار مهارت خواندن ، شنیداری ، گفتاری و نوشتاری ملاک قرار داده می شود. این آزمون در حال حاضر به دو شکل PBT و iBT برگزار می شود. روش کاغذی این آزمون که PBT نامیده می شود منسوخ شده و فقط روش اینترنتی که iBT نامیده می شود در حال برگزاری است.

هزینه های لازمه جهت آزمون تافل:
برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل اینترنتی در ایران می توانید از روش های زیر اقدام کنید.
پرداخت با استفاده از ویزا کارت ، مسترکارت ،American Express ، Discover ، JCB

برای ثبت نام در تاریخ هایی که کمتر از 5 روز به اتمام ثبت نام آن مانده و به رنگ قرمز نشان داده شده اند(late registeration) بایستی هزینه اضافه پرداخت شود.
موقع ثبت نام آزمون تافل (TOEFL) در انتخاب تاریخ ثبت نام دقت کنید. در صورت تعویض تاریخ آزمون ، برای ثبت تاریخ جدید باید جریمه پرداخت کنید.
ارسال نتیجه آزمون تا 4 دانشگاه رایگان بوده و بیش از این مقدار شامل هزینه جداگانه خواهد بود.

آزمون آزمایشی تافل آنلاین TOEFL Practice Online
آزمون TOEFL Practice Onlineتنها آزمون آزمايشي است که موسسه برگزار کننده آزمون تافل در سراسر دنيا (ETS) طراحي کرده است.
اين آزمون دقيقا مشابه آزمون اصلي بوده و داوطلب مي تواند از طريق اين آزمون با محيط برنامه در آزمون اصلي و همچنين نمونه سوالات آزمون اصلي آشنا شود. هر جایی که اینترنت داشته باشید و در هر ساعتی از شبانه روز می توانید در این آزمون شرکت کنید.

مراحل ثبت نام در این آزمون چگونه است؟
1- ثبت نام در سایت ets برای آزمون تافل (http://toeflpractice.ets.org)
2- انتخاب آزمون مورد نظر
3- تایید صورت حساب
4- پرداخت صورت حساب

هزینه ثبت نام در آزمون تافل اینترنتی (TOEFL iBT) را می توانید:‌
با کارت های اعتباری و یا کارت هدیه ویزا / مستر کارت ( VisaCard / MasterCard ) بپردازید.
و یا ازطریق ثبت سفارش در پاسارگاد پیمنت پرداخت کنید.

 

 
آخرین ویرایش در دوشنبه, 28 بهمن 1398 14:55

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

درباره پاسارگاد پیمنت

هدف ما در این کارگروه آسان سازی خدمات ارزی در بستری مطمئن می باشد و به همین جهت دو تیم ایران و اتریش شرکت دانش بنیان پاسارگاد دست به دست هم داده و خدمات مالی و اعتباری را برای شما همراهان عزیز به ارمغان آورده اند

شبکه های اجتماعی ما

Search

Ahmad Ahmad  /  Support با کارشناسان ما در واتساپ گفتگو کنید